پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
محمدرضا فرزادمهر، دانشجوی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه صداوسیما در یادداشتی به بیان نحوه ترسیم خصوصیات و منش رهبر انقلاب می‌نماید و اظهار می‌دارد که کاش تصویر امروز آیت الله خامنه‌ای را آنگونه می‌دیدیم که آیندگان خواهند دید! وی بیان می‌دارد که امیدوارم غیررسمی، علیرغم فرم ساده‌اش که به نظر می‌رسد ناشی از مسیر سخت پروتکل‌های مرسوم امنیتی بوده، آغازی باشد بر رفع حصر پدر جامعه از قفس تنگ نظری‌ها و کج‌سلیقگی‌ها!

شعار سال:همین الآن راه بیفتیم طی یک پروژه پیمایشی از طبقات مختلف اجتماعی بپرسیم «کدامیک از گزینه‌های زیر موافق فیلم سینمایی مارمولک بوده است؟!

۱. آیت الله خامنه‌ای ۲. دکتر روحانی»

فکر می‌کنید وضعیت آرای مردم به چه ترتیب است؟ به نظرم طرح این سوال، ابعاد تازه‌ای از مهجوریت اندیشه‌های رهبر انقلاب نزد افکار عمومی روشن می‌کند!

طیف وسیعی از جامعه در صورتی که نظر چند ثانیه‌ای رهبری را راجع به فیلمی که کمال تبریزی بعد از ساختش جرئت نداشت از مقابل حوزه علمیه رد شود بشنوند، قطعا گمان می‌کنند در برابر دوربین مخفی قرار دارند!

اینکه فضای مجازی و طرح شبهات اساسی حول شخصیت سیاسی فرهنگی ایشان موجب شده که فریم‌هایی هرچند اندک از کنج پستوها بیرون بیاید و دوران روایت تک خطی رسانه‌های حاکمیتی از ایشان را کمی به چالش بکشد قطعاً اتفاق مبارکی است!

مخاطب عادت کرده تصویری اتوکشیده و رسمی از یک عالم دینی با اقتدار و هوشمندی خاص سیاسی ببیند که به تناوب بعد از خبر ٢١ سخنرانی رسمی دارد، پیام تسلیت می‌دهد، سند پیشرفت و اقتصاد مقاومتی ابلاغ می‌کند، دم عید که می‌شود زندانی آزاد می‌کند، مردم را مدام به آینده امیدوار می‌کند، حتی‌الامکان از مسئولین کشور حمایت می‌کند و در مواردی هم با ملاطفتی منحصر به ادبیات خودش از آن‌ها انتقاد! این تازه فارغ از تصویر مخدوشی است که تلویزیون‌های فارسی زبان دنیا از ایشان ارائه می‌دهند!

مدیریت تصویر رجال سیاسی در رسانه‌های رسمی کشورشان از جراید حکومتی تا تلویزیون‌های دولتی را ببینید! از مک دونالد خوردن اوباما در معازه‌ای در نیوریورک تا هالتر و پرس سینه زدن پوتین در باشگاه، همه در راستای نزدیک نشان دادن پشت صحنه‌ی زندگی شخص اول مملکت به زندگی مردم است!

معتقدم آیت الله خامنه‌ای از پیشگامان ممتازانِ فقهای تاریخ تشیع در عبور از تصلب متعارف و مرسوم فقهی و اصولی و ترجمه‌ی فقه پویا به نفع مظاهر و چالش‌های زندگی در عصر جدید بشر، علی‌الخصوص، مقوله‌ی هنر است!

اینکه می‌بینیم از فخیم‌زاده‌ ی فعال در کمپین انتخاباتی دولت و جعفری جوزانی و تبریزی با گرایش سیاسی چپ تا طالب‌زاده و افخمی در دیالوگ با رهبر حکومت گل از گلشان میشکفد‌‌ و تعجب می‌کنیم یعنی نتوانسته‌ایم تصویر «پدر» جامعه‌ی اسلامی را آنگونه که باید ترسیم کنیم! پدری که مأمن و ملاذ و ملجا همه است! از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا تا هنرمند و موزیسین و عالم دین، از ایرانی خارج از کشور و نخبگان داخل کشور، از مسلمان تا آشوری و کلیمی!

«پدری» که از زیست فناوری و نفت و انرژی تا شعر سپید و انیمیشن و رمان، یا ورود و مطالعه‌اش را دارد یا دغدغه‌اش را یا هردو!

کاش تصویر امروز آیت الله خامنه‌ای را آنگونه می‌دیدیم که آیندگان خواهند دید!

امیدوارم غیررسمی، علیرغم فرم ساده‌اش که به نظر می‌رسد ناشی از مسیر سخت پروتکل‌های مرسوم امنیتی بوده، آغازی باشد بر رفع حصر پدر جامعه از قفس تنگ نظری‌ها و کج‌سلیقگی‌ها!


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال  نبض صداوسیما

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
دقیقا همینه! دقیقا خود خود خود واقعیت در مورد اندیشه های رهبر عزیزمون رو دارید میگید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین