پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۴۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کیوان امجدیان برنامه «دورهمی» را در مسیری رو به پیشرفت می‌داند اما معتقد است «خندوانه» با رامبد جوان هم حرفی برای گفتن ندارد.
شعار سال: کیوان امجدیان منتقد سینما و تلویزیون اظهار داشت: «خندوانه» و «دورهمی» برنامه‌های خوبی هستند که توانسته‌اند نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنند و علاوه بر سرگرمی این برنامه‌ها در لابه‌لای بخش‌های مختلف‌شان نکاتی فرهنگی مثل معرفی کتاب را به مردم می‌گویند که بسیار مفید و حائز اهمیت است.

امجدیان در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من برنامه «دورهمی» در فصل‌های متعددی که داشته مسیر پیشرفت را در پیش گرفته و کیفیتش بیشتر شده است. به نظر من حذف بخش نمایشی این اثر هم اتفاق خوبی بود چرا که شاید بخش‌های نمایشی اگر چه ریتم برنامه را کمی تندتر می‌کرد، اما به نظرم بین مخاطبان و برنامه فاصله می‌انداخت و حذف آن به بیشتر شدن کیفیت این برنامه کمک کرد.

او افزود: در برنامه «خندوانه» به نظر می‌رسد تولیدکنندگان آن به نوعی ایده کم آورده‌اند و دستشان خالی است. البته برنامه «خندوانه» هم برنامه خوبی بود، ولی نتوانست مثل «دورهمی» مسیر رو به پیشرفتی داشته باشد. این برنامه هم در فصل‌های قبلی سعی کرد با اضافه کردن بخش‌های مختلف در اجرا خلاقیت داشته باشد، اما ایده‌ها کافی نبود و در نهایت برنامه به یک تکرار و سکون دچار شد. اگر قرار است این برنامه هم مسیر رو به پیشرفت در پیش بگیرد باید تغییراتی اساسی در برنامه ایجاد شود.

این منتقد در ادامه اظهار داشت: «دورهمی» در واقع برنامه مهران مدیری است و همه چیز از جمله شوخی، صحبت‌ها و... کاملاً با لحن بیان و اجرای این مجری هماهنگ شده است. قطعاً اگر مهران مدیری را از این برنامه حذف کنیم قطعاً این برنامه مخاطبان خود را از دست می‌دهد، اما به نظر من «خندوانه» با رامبد جوان هم دیگر حرفی برای گفتن ندارد و نمی‌تواند با همین روند به مسیرش ادامه دهد. زمانی که «خندوانه» شروع شده بود شاید مردم می‌توانستند با برنامه‌ای که حتی از مردم می‌خواهد بی دلیل بخندند ارتباط برقرار کنند، اما امروز اقتضاعات زمانه تغییر پیدا کرده و نمی‌شود با همین رویکرد به برنامه‌سازی ادامه داد. مطمئناً اگر رامبد جوان تغییراتی اساسی در سیاست و ساختار برنامه‌اش اعمال نکند موفق نخواهد بود.

امجدیان درباره تکراری شدن مهمان‌های برنامه «دورهمی» گفت: مهران مدیری آنقدر باهوش است که مثل یک نقاش که اگر قرار باشد یک درخت را نقاشی کند می‌تواند در چند اثر از زوایای مختلف آن را به تصویر بکشد مدیری هم می‌تواند با مهمان‌های تکراری جنس پرسش‌ها و شوخی‌هایش را تغییر داده و مخاطب را پای تلویزیون نگاه دارد.

این منتقد در پایان گفت: البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که مهمان‌هایی که مدیری می‌توانست به «دورهمی» بیاورد به پایان رسیده و او می‌تواند با تغییراتی در نوع مهمانانش و ایده‌هایی دیگر «دورهمی» را از تکرار دور کند. به نظر من با وجود اشکالاتی که در این دو برنامه دیده می‌شود وقتی ما دیگر برنامه جذابی نداریم که بخواهد نظر مخاطبان را به خود جلب کند ساخت و پخش برنامه‌هایی مثل «خندوانه» و «دورهمی» ادامه داشته باشد، اما اگر ما در تلویزیونمان برنامه‌های جذاب و خوب بیشتری داشته باشیم قطعاً این برنامه‌ها در رقابت با آن‌ها مجبور به داشتن خلاقیت و نوآوری‌های بیشتری می‌شوند و شکل برنامه‌سازی در تلویزیون به لحاظ کیفی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. فعلاً «خندوانه» و «دورهمی» در این برهوت غنیمت هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۱۱۲۵۳۶، borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
همه مردم از ته دلشون دورهمي رو بيشتر از خندوانه دوست دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
بنظرم خندوانه حرکت فرهنگی خوبی داشت ولی همین دورهمی پر از حرف های جنسیت زده هست و تمام زندگی زن و مرد رو در ازدواج خلاصه می‌کند این برنامه‌ پر از عیب هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین