پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
فرمانده مرزبانی مازندران از اختصاص 26 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سواحل دریا از سال 93 تاکنون خبر داد.
شعارسال: هوشنگ حسینی فرمانده دریابانی مازندران طی گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه استان مازندران در گذشته به دلیل آمار بالای غریق در ایام تابستان اقبال چندانی از سوی مسافران و گردشگران برای سفر وجود نداشت، اظهار کرد: با کار و مدیریت جهادی و نیز تلاش ویژه ای که طی دو سال گذشته در استان صورت گرفت، آمار غریق از سال 1393 به شدت کاهش پیدا کرد.

وی به اقدامات مرزبانان فرماندهی دریابانی استان مازندران، استانداری و فرمانداران شهرستان‌های ساحلی و اختصاص اعتبار و بودجه در سطح ملی به طرح‌های سالم‌سازی دریا اشاره کرد و افزود: از سال 93 تاکنون بیش از 26 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سواحل دریا از سوی دولت به استان‌های شمالی کشور اختصاص یافته است.

فرمانده مرزبانی مازندران تصریح کرد: باید به کمترین فرصت‌هایی که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف از جمله ایام نوروز و تابستان برای مردم ایجاد می‌شود، شرایط آرامش و آسایش خاطر مردم را فراهم کنیم که این مهم نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با یکدیگر است.

حسینی گفت: مشهد مقدس، اصفهان، شیراز و استان‌های شمالی کشور سه نقطه مهم گردشگری و تفریحی در کشور است که بیشتر مردم با کمترین هزینه به آن مسافرت می‌کنند.

وی افزود: ارزیابی ما این است با ارائه خدمات در این مناطق و کاهش چشمگیر حوادث به‌ویژه غریق در دریای خزر، رضایت‌مندی مردم و حضور گسترده آنها در مناطق تفریحی از جمله استان مازندران افزایش یابد.

فرمانده دریابانی مازندران با اشاره به تعطیلات تابستان و آغاز دور دوم مسافرت‌ها به این استان، خاطرنشان کرد: شاهد حضور گسترده مسافران از تمامی نقاط کشور بودیم و در این راستا باید فضا را برای سفرهای تابستانی آماده کنیم تا مردم با امنیت خاطر سفر کنند.

حسینی از راه‌اندازی و آغاز به کار 95 طرح سالم‌سازی دریا در 487 کیلومتر سواحل دریای مازندران خبر داد و افزود: از این تعداد 50 طرح به دو قسمت دوگانه زنانه و مردانه تقسیم و 45 طرح دیگر نیز برای استفاده مردان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آمار غریق در سال 92 که بیش از 212 نفر بود، افزود: این آمار از سال 93 تا94 بیش از 63 درصد کاهش یافت که نتیجه تلاش و زحمات تمامی دستگاه‌های مجری در طرح دریا مانند فرماندهی دریابانی، فرماندهی انتظامی، سپاه کربلا،، هلال احمر، سازمان ورزش و جوانان، اورژانس و... است.

حسینی با اشاره به اینکه 320 نقطه آسیب‌پذیر و خطرناک برای شنا در سواحل دریای مازندران شناسایی شد، تصریح کرد: با استقرار نیرو در این مناطق و ارائه هشدارهای لازم به مسافران و گردشگران از ایجاد هرگونه حوادث غریق پیشگیری می‌شود.

وی از تخصیص اعتبار 4 میلیارد تومانی دولت به شهرداران شهرستان‌های ساحلی استان برای فعال کردن طرح‌های سالم‌سازی دریا خبر داد و گفت: به همان میزان اعتبار نیز از سوی شهرداران برای زیباسازی محیط و ارائه خدمات به مسافران در نظر گرفته شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: یکشنبه 20 تیر 1395، کدخبر: 812082، www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
سالی حدودا 9 میلیارد تومان. یعنی هر استان سه میلیارد تومان . یعنی هر شهر در هر سال حدود 60-70 میلیون تومان. با این پول فقط می شه هزینه چند تا نجات غریق رو داد نه ساماندهی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین