پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۲۱۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از ۱/۵ میلیون صندلی خالی در دانشگاه‌ها خبر داد.
شعار سال: غلامحسین رحیمی شعرباف در سفر به شهرستان اقلید گفت: برنامه‌ریزی‌های اشتباه گذشته سبب شده که امروز بیش از ۱.۵ میلیون صندلی در دانشگاه‌ها بدون متقاضی باشد.

وی افزود: بر اساس آمار‌ها پنج سال پیش، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو داشتیم که امروز این تعداد به کمتر از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل رسیده است.

رحیمی شعرباف با اشاره عدم استقبال از دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: این معضل پیش رو نیازمند بازنگری توسط طرح آمایش است که افزون بر تجدید نظر در ساختارها، برای رشته‌ها هم باید نیازسنجی منطقه‌ای انجام شود.

معاون وزیر علوم همچنین با اشاره به امکانات آموزشی و تجهیزات مطلوب دانشگاه آزاد اقلید گفت: دانشگاه دولتی اقلید در ساختمان استیجاری مستقر است که فاصله زیادی با استاندارد‌های لازم دارد و نیازمند همت بیشتر برای برطرف کردن مشکلات است.

وی افزود: در طرح ساماندهی آمایش، مرکز آموزش عالی اقلید به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی دولتی روزانه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رحیمی شعرباف با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر ۳۲ دانشجو، یک هیئت علمی در کشور داریم گفت: از لحاظ شاخص هیأت علمی به دانشجو این مرکز در بدترین وضعیت کیفی قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اضافه کرد: باید به جای هشت رشته کم اثر، دو رشته مؤثر ایجاد کنیم، هر کدام با نفر ۱۰ هیأت علمی با تراز علمی استاد تمام و دانشیار در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، همچنین با گروه‌های پژوهشی متعدد و مرکز پژوهشی متناسب که برای نیاز‌های منطقه فعالیت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۵۱۱۶۶۶۶۳، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
صندلی خالی در دانشگاه ها یعنی فاجعه یعنی کاهش پیدا کردن ارزش علم و خیلی چیزهای دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین