پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۰۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
بنای تاریخی و ثبت ملی دانش‌سرای رشت از معدود بنا‌های بالای صد سال است که همچنان در رشت باقی مانده، اما وضعیت اسفناکی دارد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که با شرایط فعلی و ادامه بی‌توجهی به وضعیت بنا، به ویژه مرمت نشدن سقف (مالک مخالفه) بنا را در معرض آسیب‌های جدی قرار داده است و لازم است برای حفظ این محوطه هویتی شهر رشت فکری شود.

شعار سال: احسان رستمی پور روزنامه نگار در مطلبی اینگونه نوشته است که :بنای تاریخی و ثبت ملی دانش‌سرای رشت از معدود بناهای بالای صد سال است که همچنان در رشت باقی مانده اما وضعیت اسفناکی دارد.
 متاسفانه مالک این بنا را رها کرده تا به مرور تخریب شود و نهادهای مختلف هم کمکی برای حفظ این بنا نکرده‌اند.

دانش‌سرای رشت هرچند سرپاست اما حال و روز خوبی ندارد.

 تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که با شرایط فعلی و ادامه بی‌توجهی به وضعیت بنا، به ویژه مرمت نشدن سقف (مالک مخالفه) بنا را در معرض آسیب‌های جدی قرار داده است و لازم است برای حفظ این محوطه هویتی شهر رشت فکری شود.

‏فعالان استان گیلان و شهر رشت از روز گذشته کارزاری را برای رسیدگی فوری به وضعیت بنای تاریخی دانش‌سرای رشت به راه انداختند.

دانش‌سرای رشت را آگهی کردند!

در خبر دیگری هم آمده است که بنای تاریخی و ثبت ملی دانش‌سرای رشت به عنوان یک ملک کلنگی در سایت‌های فروش ملک آگهی شده است. هر چند فروش بنای ثبتی مشکلی ندارند اما با توجه به پیگیری‌های اخیر فعالان میراث فرهنگی برای نجات این بنا و راه‌اندازی کارزار نجات دانش‌سرا رشت، خطر این بنا را تهدید می‌کند.


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
دانش سرای رشت داره کم کم به مرز تخریب میرسه و بازم اهالی فرهنگ ثداشون به هیچ جا نمیرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
اينكه به اين وضع رسيديم در زمينه ميراث فرهنگي همش رو مرهون كم كاري هاي وزارت ميراث فرهنگي روحاني هستيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین