پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۳۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۳
هنوز علت این سکوت بهارستانی‌ها مشخص نیست، اما بسیاری از کارشناسان دلیل این امر را در دست‌های قدرتمند پشت پرده‌ای جستجو می‌کنند که حتی قدرتی فراتر از رای بیش از ۲۰۰ نماینده مردم را دارند!

  شعار سال: سکوت در خصوص تعیین اعضای تیم تحقیق و تفحص کننده هلدینگ باختر در کمیسیون اقتصادی مجلس همچنان به قوت خود باقی است. آخرین اظهارنظر نمایندگان مجلس در خصوص تعیین و تکلیف اعضای تیم تحقیق و تفحص کننده این هلدینگ در مجلس به اظهارات یکی از نمایندگان کمیسیون عمران در ۳۰ آذرماه سالجاری آنهم در صحن مجلس برمی‌گردد که وی خواستار تغیین اعضای تیم از سوی کمیسیون اقتصادی و بررسی جدی این موضوع شده بود. از آنزمان تا کنون چنان سکوتی در مجلس حاکم شده که گویی این بهارستانی‌ها نبودند که ۷ آبانماه یعنی حدود سه ماه پیش به این رمزگشایی رای مثبت و البته رایی قاطع داده اند.

هنوز علت این سکوت بهارستانی‌ها مشخص نیست اما بسیاری از کارشناسان دلیل این امر را در دست‌های قدرتمند پشت پرده ای جستجو می‌کنند که حتی قدرتی فراتر از رای بیش از ۲۰۰ نماینده مردم را دارند! مساله ای که خود این سوال را در ذهن متواتر می‌سازد که یا قدرت نمایندگان مجلس طی سالهای گذشته به شدت کاهش یافته و یا دستان پشت پرده چنان قدرتی دارند که قدرت بیش از ۲۰۰ بهارستانی در مقابل آن ناچیز است!

اما در پرونده نحوه واگذاری هلدینگ باختر  حرف حساب یک کلام است و آن اظهارات محمودزاده عضو تیم هیات تحقیق کننده در مجلس دهم است که درآنزمان اشاره می‌کند واگذاری هلدینگ پتروشیمی «باختر» به بخش خصوصی که در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ اتفاق افتاد. جایی که خانواده نجفی توانستند هلدینگ ۷ هزار میلیاردی دولتی فقط با ۱۳۰ میلیارد تومان بخرند.

این درحالی است که با بالاگرفتن بحث تحقیق و تفحص از هلدینگ باختر و اشاره برخی از کارشناسان به دست داشتن برخی از مدیران وقت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این اقدام وزارت نفت اخیرا در قالب توضیحاتی به یکی از خبرگزاریها واکنش نشان داده و به نوعی از این اقدام اعلام برائت نموده و مسوول این امر را سازمان خصوصی سازی و مدیران وقت در آنزمان دانسته است.

با اینحال تمام این اتفاقات در حالی میافتد که این روزها جلسات کمیسیونهای مختلف در حال برگزاری است و همچنان خبری از تشکیل تیم تحقیق و تفحص کننده در کمیسیون اقتصادی نیست و باید این سوال را پرسید: "چرا؟"
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  نفتی ها، تاریخ انتشار:  23 دی  1399  ، کدخبر: 39936،www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
قبول کنیم که کم گذاشتیم و شرایط رو به سمت سوی بدی در زمینه اقتصادی بردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
تا الان که هروقت سکوتی در کشور رخ داده یه گندی جیزی داشته رخ میداده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین