پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۳۱۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود‌های آموزش مجازی در برخی از مناطق کشور از نبود تبلت و گوشی هوشمند تا پهنای اینترنت پابرجاست که برخی از آن‌ها مشکلات زیر ساختی هستند و عاملی برای جا ماندن کودکان از تحصیل شده است.
شعار سال: مهدی اسماعیلی در مورد بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن ماه گفت: شیوع کرونا بیشتر مسائل کشور را در تمام حوزه‌ها از اقتصادی و سیاسی گرفته تا حوزه آموزشی و فرهنگی تحت تاثیر قرار داده به طوری که با شیوع کرونا با زندگی دیگری روبرو شدیم، در مورد ۱۳ میلیون خانواده آموزش و پرورش سیاست‌های بهداشتی خاصی در حدود یکسال اخیر درنظر گرفته شد، از تدریس آنلاین تا حضور حداقلی دانش آموزان در برخی از مدارس کم جمعیت کشور، شیوع کرونا فرصتی بود تا نقاط  قوت آموزشی کشور در کنار کم و کاستی آن نمایان‌تر شد.

هنوز کمبود‌های آموزش آنلاین پابرجاست

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود‌های آموزش مجازی گفت: کمبود‌های آموزش مجازی در برخی از مناطق کشور از نبود تبلت و گوشی هوشمند تا پهنای اینترنت پابرجاست که برخی از آن‌ها مشکلات زیر ساختی هستند و عاملی برای جا ماندن کودکان از تحصیل شده است،  زحمات بی‌شماری برای بالا بردن کیفیت آموزش مجازی کشیده شد که قابل تحسین است، اما مردم و والدین از شیوه آموزش مجازی راضی نیستند.

بازگشایی مدارس بدون هماهنگی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یک تصمیم شتابزده بود هنوز شرایط کشور به لحاظ کنترل بیماری کرونا در حالت عادی قرار نگرفته است
 
اسماعیلی یادآور شد: بازگشایی مدارس بدون هماهنگی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یک تصمیم شتابزده بود هنوز شرایط کشور به لحاظ کنترل بیماری کرونا در حالت عادی قرار نگرفته است، آمار ریز و درشتی از مرگ و میر کرونا از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود که همگی تاکید می‌کند نباید شرایط را عادی جلوه بدهیم.  

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: زیر ساخت‌های فضای مجازی به درستی اجرا نشده و با تمام این تفاسیر مجبور هستیم بخشی از فعالیت‌های آموزشی را در سامانه شاد و شبکه ملی انجام بدهیم تا آموزش کشور به این واسطه‌ها ادامه داشته باشد، سیستم آموزشی بسیاری از کشور‌ها به دو صورت حقیقی و مجازی است، کرونا تمرینی برای توانستن است؛ با بازگشت به شرایط عادی باید روش تدریس آنلاین هم ادامه داشته باشد، آموزش مجازی یک ظرفیت کمکی برای سیستم آموزشی کشور است که نواقصی هم دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در آموزش و پرورش مورد توجه است تقویت تدریس آنلاین رایگان است که نیازمند تجهیزاتی از قبیل تبلت، گوشی هوشمند و سیم کارت مجانی برای دانش آموزان مناطق محروم جامعه بود، که وزارتخانه آموزش و پرورش در تلاش است چنین امکاناتی را برای دانش آموزان مناطق محروم مهیا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خانه‌ملت، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۶۵۷۱۰، icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
برای چی باید این همه بعد از کرونا بازمانده از تحصیل داشته باشیم؟ عدم وجود عدالت اموزشی در ایران !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
شيوع كرونا در ايران اون روي زشت عدالت اموزشي ما رو به رخمون كشيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
مدارس كم جمعيت ايران بايد به سمت و سوي الگو شدن براي ساير مدارس ر ايران تبديل بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین