پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۲۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
مسئول امور بندری و دریایی بندر شادگان گفت: توسعه بندر شادگان در گرو صدور مجوز سازمان حفاظت محیط زیست است.
شعار سال: قاسم جنامی افزود: افق برنامه توسعه بندر شادگان از سه هکتار به ۳۰ هکتار مصوب شده است، ولی هنوز مجوز زیست محیطی آن صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه بندرگاه شادگان در دل تالاب قرار گرفته و توسعه بندر به دلیل شرایط خاص و تامین اعتبار امکان پذیر است، بیان کرد: برای تملک اراضی طبق نقشه باید به محدوده بندرگاه افزوده شود.

مسئول امور بندری و دریایی بندر در خصوص نقشی که بندر شادگان در توسعه و اشتغال زایی منطقه می‌تواند ایفا کند گفت: سازمان بنادر و دریانوردی براساس وظایف ذاتی خود بخش مهمی از زیرساخت‌های این بندر را فراهم کرده و با توسعه محدوده بندر به ۳۹ هکتار زمینه برای اشتغال زایی، رونق اقتصادی و افزایش حجم تجارت خارجی فراهم خواهد شد.

جنامی به جذابیت‌های این بندر از جمله نزدیکی به کشور‌های حوزه خلیج فارس، راه دسترسی مطمئن به بندر، ضریب امنیت بالا و پهلوگیری لنج‌های ۵۰۰ تنی اشاره کرد و افزود: با لایروبی خور ابوخضیر امکان تردد و پهلوگیری شناور‌های ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تن وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت بندر شادگان در شتاب بخشیدن به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال گفت: برای نخستین بار محمولۀ خرما از این بندر به ترکیه و ترانزیت دام از ارمنستان به کویت انجام شد.

بندر شادگان در سال ۱۳۹۳ با یک پست اسکله بتنی با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تُن کالای غیرنفتی با حضور مسئولان سازمان بنادر ودریانوردی، وزیرکشور و استاندار خوزستان به بهره برداری رسید.

این بندر ۱۷ مایل دریایی با خور موسی فاصله دارد و از طریق خور ابوخضیر به آب‌های خلیج فارس متصل می‌‎شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ انتشار: 30 دی 1399، کد خبر: 88850،  www.mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین