پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۲۳۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
پسماند تولیدی شهروندان تهرانی به دلیل شیوع بیماری کرونا، افزایش پیدا کرد.
شعار سال: براساس آمار و اطلاعات شهرداری تهران میزان ‍‍پسماند تولیدی در شهر تهران از ۷۵۰۰ تن به ۴۹۰۰ تن در روز کاهش پیدا کرده بود، اما با شیوع ویروس کرونا ‍‍پسماند‌های تولیدی در ‍‍پایتخت به همان میزان سابق یعنی ۷۵۰۰ تن بازگشت، اما با این تفاوت که حجم قابل توجهی دستکش و ماسک و ... ترکیب همیشگی ‍‍پسماند را برهم زد.

همچنین پسماند‌های عادی استان تهران نیز نسبت به سال‌های اخیرهم از نظر حجم و میزان و هم از نظر ترکیب زباله تغییر کرد. افزایش میزان پسماند تولید شده تنها ناشی از افزایش استفاده از ماسک، دستکش و وسایل حفاظتی نبود بلکه افزایش استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی شده و مصرف مواد شوینده و ضد عفونی‌کننده نیز در تغییر ترکیب پسماند شهری موثر بود.

فاطمه اکبر‍‍پور - رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران گفته بود که میزان پسماند تولید شده روزانه در بیمارستان‌های شهر تهران در اوایل اسفند ۹۸، به ۸۰ تن و در اواخر اسفند ماه به ۹۰ تن رسید و این میزان در فروردین ماه بین ۸۰ تا ۱۱۰ تن در روز متغیر شد. همچنین میزان پسماند تولید شده در بیمارستان‌های سایر شهر‌های استان تهران در اوایل اسفند ماه و قبل از آن ۱۱ تن در روز و در فروردین ماه با ۱۰ تن افزایش بین ۱۱ تا ۲۰ تن در روز افزایش یافت.

در گذشته پسماند‌های بیمارستانی به سه دسته «عادی»، «عفونی، تیز و برنده» و «شیمیایی و دارویی» تفکیک می‌شدند، اما طبق جلسه‌ای که در روز‌های ابتدایی شیوع بیماری کووید-۱۹ یعنی اوایل اسفند ماه سال ۹۸ با معاونان بهداشت سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برگزار شد، به منظور کاهش و از بین بردن خطر شیوع این بیماری تأکید و تصویب شد که علاوه بر رعایت ضوابط مربوط به پسماند‌های بیمارستانی - که از گذشته نیز اجرا می‌شد - در بخش‌هایی از بیمارستان‌ها که بیماران کرونایی بستری می‌شوند، پسماند‌ها داخل کیسه‌های دولایه و سه لایه قرار بگیرد.

علاوه بر آن مقرر شد تمام پسماند‌های بیمارستانی - که در گذشته به عادی و عفونی تفکیک می‌شدند - در دسته‌بندی پسماند عفونی قرار گیرند و به عنوان پسماند عفونی در مرکز دفع پسماند کهریزک دفن شوند و اوایل خرداد ماه سال جاری میزان ‍پسماند‌های بیمارستانی شهر تهران ۹۰ تن در روز و ‍‍پسماند‌های عادی ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تن در روز گزارش شد.

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران، اظهار کرد: با تداوم شیوع کرونا ویروس در کشور میزان و حجم ‍‍پسماند‌های عادی و بیمارستانی در تهران تغییر قابل توجهی نسبت به ماه‌های گذشته نکرده است بنابراین نمی‌توان آن را با ماه‌های گذشته مقایسه کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۹۹۱۱۰۳۰۱۶۱۶، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین