پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
روغن اصلی ترین و ضروری ترین کالای مورد نیاز خانوارها است ولی بی تدبیری و عدم پیش بینی عرضه و توزیع در شش ماهه گذشته باعث کمبود این کالای اساسی در جامعه شده است.

شعار سال: در حالی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دائما از طریق رسانه ملی و رسانه های جمعی هرگونه تجمع در مراسمات و همایش ها و سایر مسائل را در کشور محدود و گاها نیز کاملا ممنوع کرده است ولی در عین حال به علت کمبود و یا نبود برخی کالاها اساسی مردم و توزیع یکباره آن در برخی فروشگاه عملا شاهد لغو تمام مصوبات و پروتکل ها از سوی مردمی هستیم که برای تامین نیازخود ناچار به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

کمبود روغن، مرغ و سایر نیازهای اساسی مردم در ماه ها گذشته یکی از چالش ها مهم در سطح استان های مختلف کشور است که به واسطه نبود برنامه ریزی دقیق از سوی متولیان امر باعث تجمع مردم و صفوف بهم فشرده مردم در چنین شرایط کرونایی شده است که بازهم ردپای بی تدبیری مسولان و متولیان امر به خوبی آشکار است.

نقره داغ کردن مردم با روغن بی تدبیری در روزهای کرونایی

نبود برنامه ریزی به موقع برای تامین نیازمندی های اولیه مردم از یک سو و احتکار و عدم عرضه کالا به بازار از سوی دیگر و مهمترین نبود و یا ضعف شدید نظارت بر بازار از علل مختلف زایش چنین بی تدبیری ها است.

نقره داغ کردن مردم با روغن بی تدبیری در روزهای کرونایی

متاسفانه در مسئله کمبود مرغ نیز شاهد تجمعات گسترده مردم در بدترین روزهای کرونایی بودیم که این هم به ضعف مدیریت و نبود برنامه ریزی مدون بر می گردد که دودش تنها به چشم اقشار کم درآمد و نیازمندان می رود.

هرچند مردم ما سال ها است که با این بی تدبیری ها در حوزه های مختلف مسکن، آهن، خودرو سایر مباحت در جامعه عادت کردند ولی بحث تامین نیازمندی های مهم و ضروری و اولیه مردم یک امر کاملا اجتناب ناپذیر است که باید اقدامات عاجلی در این زمینه صورت می گرفت که متاسفانه نگرفت.

نقره داغ کردن مردم با روغن بی تدبیری در روزهای کرونایی

ضعف نظارت مستمر بر بازار از چالش های اساسی در بازار است که متاسفانه این مهم همچنان با وجود اشراف مسئولان به مشکلات حل نشده است و روز به روز با کمبود یک کالا آشکار تر می شود.

بدون شک صف‌‌ها یکی پس از دیگری برای خرید کالا اساسی تشکیل می‌شود و این بار نوبت به صف خرید روغن رسیده است تا این صف‌ زنجیره جدید انتقال بیماری کرونا باشد و در این بین نیز تمام جلسات و وقتی که برای مبارزه با کرونا در طول یکسال گذشته گرفته می شود با یک اشتباه از بین می رود.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری صبح زاگرس، تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۷۹۷۳۸، www.sobhezagros.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین