پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۲۴۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
اسفنانی با اشاره به گران فروشی در مرغ‌های بسته بندی، از وزن‌های نا متعارف که تشخیص قیمت را سخت می‌کند، گفت.
شعار سال: محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران اظهار کرد: شرکت‌هایی تحت عنوان بسته بندی کننده مرغ هستند که کار قطعه بندی را انجام می‌دهند و بخشی از این کار را قبول داریم که وقتی مرغ قطعه بندی می‌شود قیمت متفاوتی با مرغ کامل با ضایعات و پوست دارد.

وی ادامه داد: تفاوت قیمتی که توسط این افراد ایجاد می‌شود بسیار فراتر از چیزی است که باید باشد، یعنی مرغ با وزن ۱ کیلو و ۸۰۰ گرم با قیمت کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی چیزی حدود ۳۶ هزار تومان می‌شود، ولی در بازار با قیمت بالای ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود که نشان از گران فروشی است و بسته‌های ۸۰۰ گرمی را هم بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند و این کار تخلف است.

اسفنانی بیان کرد: با هر معیاری که حساب کرد قیمت‌ها نباید این گونه باشد، از لحاظ قانونی تکلیف سازمان حمایت است که دقیقا محاسبه کند که قیمت مرغ قطعه بندی شده و هزینه بسته بندی چقدر است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی شهر تهران افزود: نکته دیگری که وجود دارد این است که مبنای ۹۰۰ گرم درست نیست، چون از زمانی که ما به یاد داریم کیلوگرم مبنای وزن بوده است و باید به صورت یک کیلوگرمی، دو کیلوگرمی و یا نیم کیلوگرمی بسته بندی کنند تا محاسبه قیمت به راحتی انجام شود.

وی گفت: به اعتقاد بنده کاهش وزن به ۹۰۰ و ۴۵۰ گرم و امثال این‌ها باعث می‌شود تعیین قیمت برای مشتری به سختی انجام شود و همین اتفاق باعث می‌شود تا خریدار زیاد پیگیر محاسبه قیمت نشود و از قیمت بالاتری که وجود دارد، گذشت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه‌خبرنگاران‌جوان، تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۳۹۲۸۸، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین