پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۳۲۲۶۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: با خروج امریکا از برجام و اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر علیه کشورمان تجارت ایران و کره جنوبی به سمت صفر میل کرده است و تنها چند شرکت خصوصی از طریق مسیر‌های خاص با شرکت‌های کره‌ای در ارتباط هستند.
شعار سال: «پویا فیروزی»، دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی،در خصوص پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران و سفر هیات کره‌ای به کشورمان گفت: اتاق ایران و کره جنوبی به عنوان بخش خصوصی در این مذاکرات حضور نداشته و بخش دولتی این مذاکرات را پیش برده است و امیدواریم هرچه زودتر بدهی کره جنوبی به کشورمان پرداخت شود.

او افزود: به طرف کره‌ای پیشنهاد داده شد کالا‌های غیرتحریمی به جای پول دریافت شود و بتوانیم دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی وارد کشور کنیم. همچنین در خصوص واردات مواد اولیه، ماشین آلات و مواد بهداشتی از کشور کره بحث‌هایی صورت گرفته است.

فیروزی در خصوص آینده روابط تجاری ایران و کره جنوبی، اظهار کرد: در زمان اعمال تحریم‌های جدید از سوی امریکا و محدویت‌های مالی، بیشتر شرکت‌های کره‌ای از کشور خارج شدند و تعداد کمی هم که در ایران فعالیت داشتند به دلیل تکمیل قرارداد‌ها بود و با پایان این قرارداد‌ها دیگر علاقه‌ای به ادامه فعالیت در کشور نداشتند.
 
اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر علیه کشور

او ادامه داد: با ادامه اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر علیه کشورمان تجارت بین ایران و کره جنوبی به سمت صفر میل کرده است و تنها چند شرکت خصوصی از طریق مسیر‌های خاص با طرف کره‌ای در ارتباط هستند و مشکلات عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و کره جنوبی در خصوص پرداخت بدهی سئول به تهران چندان تاثیری بر روابط تجاری بین دو کشور ندارد.

دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی تاکید کرد: بدهی کره جنوبی به ایران بیشتر به دلیل صادرات نفت و مواد پتروشیمی بوده که مربوط به دولت می‌شود و سهم بخش خصوصی از این بدهی به دلیل عدم تجارت گسترده و مستقیم با کره، بسیار ناچیز است. البته پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های کره‌ای قرارداد‌های محدود تجاری خود را با شرکت‌های ایرانی مورد بازنگری قرار دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۶دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۲۰۶۰۲، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
کره ای ها گرفتن مفت در ایران شرکت زدند و از کار طلبکار هم هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
کره ای ها گرفتن مفت در ایران شرکت زدند و از کار طلبکار هم هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
کره واقعا داره ایران رو همه جوره اذیت میکنه چون از امریکا میترسه و باید اربابش بهشون دستور بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین