پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اختصاص 900 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های استان خبر داد.
شعارسال: سید علیرضا موسوی‌نژاد در نخستین کنگره هدایت تحصیلی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از ادارات تابعه معاونت پرورشی اداره مشاوره و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش در این جلسه در خدمت مشاوران و معاونان آموزش متوسطه شهرستان‌های استان هستیم تا در آستانه سال تحصیلی جدید برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم اقدام کنند.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: در آیین‌نامه‌های آموزش و پرورش چهار رکن علاقه، استعداد، امکانات و نیاز جامعه برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

موسوی‌نژاد ادامه داد: در گذشته بیشتر به عامل علاقه و استعداد دانش‌آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی توجه می‌شده ولی در حال حاضر دو عامل امکانات و نیاز جامعه نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در افق 1404 باید بیشتر دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای سوق داده شوند، تصریح کرد: این امر نشان از اهمیت کار و اشتغال در کنار مسائل تربیتی بوده که مورد توجه آموزش و پرورش قرار دارد است.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای با توجه به نیاز این رشته‌ها به امکانات بروز کار سختی است، اما حدود 900 میلیون تومان برای تجهیز هنرستان‌ها و امکانات نرم‌افزاری آنها در استان در نظر گرفته شده است.

موسوی‌نژاد به اهداف هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: انتقال موضوع هدایت تحصیلی از متوسطه دوره دوم به متوسطه دوره اول، تغییرات به وجود آمده در آیین‌نامه هدایت تحصیلی، انجام مناسب توزیع متوازن میان رشته‌ها با تأکید بر رشته‌های فنی و مهارتی از جمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه انتخاب رشته تحصیلی برای دانش‌آموزان دبیرستانی گام نخست انتخاب رشته دانشگاهی و انتخاب شغلی در آینده است، گفت: هدایت تحصیلی دورنمای شغلی فرد را مشخص می‌کند بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: انجام طرح‌ریزی مناسب تحصیلی شغلی دانش‌آموزان، توجیه کامل مشاوران در مورد چگونگی انجام هدایت تحصیلی در سال 94-95، لزوم اهمیت رشته‌های فنی و مهارتی و ایجاد گرایش‌های لازم در دانش‌آموزان پایه نهم و بررسی موانع و مشکلات اجتماعی برنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از دیگر اهداف برنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 230 مشاور تحصیلی در استان به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته مناسب اقدام می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، تاریخ انتشار: یکشنبه 26 اردیبهشت 1395، کدخبر: 22088، www.golshantabas.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
United Arab Emirates
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
کاش روزی برسه که هر کسی توی ایران به دنبال علاقش باشه و برای کسب درامد بهتر درسی رو نخونه که هیچ استعداد و علاقه ای بهش نداره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین