پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
استاندار خراسان جنوبی از بی توجهی مسئولان ارشد نظام برای حل مشکلات استان گلایه کرد و گفت: مسئولان عالی رتبه برای حل مشکلات همه جانبه خراسان جنوبی تدبیراساسی بیندیشند.
شعارسال: استاندار خراسان جنوبی از بی توجهی مسئولان ارشد نظام برای حل مشکلات استان گلایه کرد و گفت: مسئولان عالی رتبه برای حل مشکلات همه جانبه خراسان جنوبی تدبیراساسی بیندیشند.

وجه الله خدمتگزار بعدازظهر یکشنبه در دیدار با محمد ابراهیم مداحی، رئیس دبیرخانه دائمی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: با وجود اینکه ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد هنوز خراسان جنوبی جزو استان های آخر کشور در زمینه های مختلف است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران این استان محروم از نظر دآرمد سرانه روستایی و شهری در رتبه ۲۸ قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ درصد مردم خراسان جنوبی زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، اظهارکرد: در صورتی که مسئولان برای حل مشکلات این استان محروم اقدام موثری انجام ندهند روز به روز مردم این استان به نهادهای حمایتی وابسته تر می شوند.

بسیاری از بخش نامه های ارسالی از مرکز در خراسان جنوبی قابلیت اجرایی ندارد

خدمتگزار با اشاره به بخش نامه های ارسالی از مرکز برای اجرا در خراسان جنوبی نیز افزود: بیشتر این بخش نامه به دلیل مشکلات فراوانی که در این استان وجود دارد قابلیت اجرایی ندارد که باید این بخش نامه با توجه به مشکلات استان اصلاح شود.

وی ادامه داد: من به عنوان مسئول اجرایی استان باید به دنبال حل مشکلات و مدیریت استان باشم یا اینکه مداوم در مرکز پیگیر اصلاح بخش نامه ها باشم.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه قوانین سرمایه گذاری برای همه استان های کم برخودار و برخودار به صورت یکسان طراحی شده است، گفت: با این قوانین نمی توانیم به دنبال جذب سرمایه گذار در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شود، تصریح کرد:این عامل باعث مهاجرت بسیاری از روستائیان به شهرها شده است.

خدمتگزار بیان کرد: باید در تدوین بخش نامه ها اقتضات و محرومیت های خراسان جنوبی دیده شود.

* لزوم گاز رسانی به سه شهرستان خراسان جنوبی

وی افزود: هم اکنون وزیر نفت در برخی استان ها تاکید کرده است که روستا های بالای ۲۰ خانوار گاز رسانی شود این در حالی است که در خراسان جنوبی سه شهرستان از نعمت گاز برخودار نیستند که با پیگیری های صورت گرفته از مرکز عنوان شده در حال اجرای طرح مطالعاتی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی وضعیت راه های خراسان جنوبی را بسیار نامناسب دانست و یادآورشد: خراسان جنوبی سومین استان از نظر آمار تصادف است که در صورتی که برخی از استان ها به دنبال ایجاد بزرگراه هستند ولی این استان هنوز بسیاری از راه های آن دوبانده نشده است.

وی ادامه داد: باید خراسان جنوبی از این بن بست نجات و دوطرفه شدن راه های آن در دستور کار قرار گیرد.

خدمتگزار با بیان اینکه با یک نسخه واحد نمی توان تمام مشکلات کشور را مرتفع ساخت، افزود:باید دستورالعمل ها و قوانین موجود خصوصاً در زمینه اقتصادی بومی سازی شده و منطبق با شرایط استان و منطقه به مرحله اجرا گذاشته شوند.

* دولت گام اساسی برای حل مشکلات روستائیان و عشایر بردارد

وی با اشاره به اینکه باید در بودجه سال آینده برای احداث طرح مطالعاتی راه آهن خراسان جنوبی پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود، گفت: باید ما از این نظر اطمینان به گفته مسئولان حاصل کنیم که برای طرح راه آهن خراسان جنوبی اعتباری لحاظ خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی های ۱۶ ساله اخیر در خراسان جنوبی بیان کرد: در جلسات بررسی مشکلات عشایر استان این مردمان زحمتکش اذعان داشتند که اگر دولت برای حل مشکلات ما گام اساسی برندارد ما مجبور به مهاجرت به شهرها خواهیم شد.

وی به تاثیرات منفی مهاجریت روستائان و عشایر به شهرها اشاره کرد و گفت: با مهاجریت این افراد قابل اعتماد، امنیت مرزهای خراسان جنوبی به خطر می افتد.

خدمتگزار به مشکلات خراسان جنوبی در زمینه صنعت هوایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در پروازهای این استان اختلال وجود دارد که گاها برای ماموریت یک مسئول کشوری باید من استاندار به شخصه با چندین شرکت هواپیمایی مذاکره کنم که امروز در پرواز های این استان اختلال ایجاد نشود.

وی ادامه داد: من استاندار باید به دنبال حل مشکلات مردم باشم و نه درگیر اینگونه مسائل حاشیه ای که هنوز بعد از گذشت ۳۵ سال از انقلاب حل نشده است.

* خالی بودن ۴۲ درصد پست های سازمانی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی متذکرشد: برخی از مسئولین در استان قول های مساعدی می دهند اما در عمل تحول چندانی در قول های آنها مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: دولتمردان باید توجه ویژه به حل مشکلات خراسان جنوبی داشته باشند و ما نباید به دنبال تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات باشیم بلکه باید اعتبارات به صورت مشخص هر سه ماه اختصاص یابد تا برای حل مشکلات مردم برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد.

خدمتگزار با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲ درصد پست های سازمانی خراسان جنوبی خالی است، تصریح کرد: گاها از برخی از مسئولین باتجربه درخواست می شود که برای خدمت به مردم در این استان مسئولیت بپذیرند در پاسخ به ما می گویند با چه امکاناتی به این استان بیاییم.

وی یکی دیگر از مشکلات خراسان جنوبی را عدم پوشش تلفن همراه دانست و افزود: بسیاری از روستاها و راههای استان تلفن همراه آنتن دهی ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی طبس، تاریخ انتشار: 5 آبان 1393 ، کدخبر: 12562، www.tabasnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین