پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۶۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
استاد رائفی پور در لایو بررسی اوضاع سیاسی کشور در اواخر دولت روحانی در رابطه با تنها راه اطمینان از محقق شدن طرح شفافیت آرا گفت: نماینده‌ها باید روز رای‌گیری طرح شفافیت را اثبات کنند و پس از رای دادن به مدت یک دقیقه و تا پایان رای‌گیری از صفحه رای‌دهی خود فیلم گرفته و منتشر کنند در غیر این صورت آن‌ها شفاف نیستند.

شعار سال:استاد رائفی‌ پور در لایو بررسی اوضاع سیاسی کشور در اواخر دولت روحانی در رابطه با تنها راه اطمینان از محقق شدن طرح شفافیت آرا گفت: نماینده‌ها باید روز رای‌گیری طرح شفافیت را اثبات کنند و پس از رای دادن به مدت یک دقیقه و تا پایان رای‌گیری از صفحه رای‌دهی خود فیلم گرفته و منتشر کنند در غیر این صورت آنها شفاف نیستند.

وی افزود: اگر شفافیت آرا در این مجلس تصویب نشود، نگاهم به این مجلس بدتر از مجلس قبلی خواهد بود چراکه در این صورت نفاق در مجلس کنونی وجود دارد و این مجلس وعده تصویب طرح شفافیت آرا را داده‌اند اما مجلس قبلی این قول را نداده بود.

استاد رائفی‌‌پور مطرح کرد: در صورت اجرای طرح شفافیت آرا در قوه مقننه، قوه‌های دیگر نیز به این رویه روی می‌آورند برای مثال قوه قضاییه پرونده‌ها را باید در اینترنت منتشر کند در این صورت از فساد نیز جلوگیری می‌شود.

وی در رابطه با اتفاقی که بین نماینده مجلس و سرباز افتاد، بیان کرد: هر دو اشتباه کردند، یک سیاستمدار باید سعه صدر داشته باشد و حتی ممکن است فردی از عمد نماینده‌ای را اذیت کند و فیلم بگیرد، یک سیاستمدار نباید از کوره در برود.

استاد رائفی‌پور افزود: چه نماینده مجلس و چه سرباز سیلی زده باشد و چه یک مأمور ناجا به یک مهاجر سیلی بزند، این یک کار غیر قانونی و غیر شرعی است.

رائفی‌پور در رابطه با بازگشت آمریکا به برجام و در پاسخ به این سوال که آیا با مذاکره موافق است یا خیر، عنوان کرد: من با مذاکره با آمریکا و دیگر کشورها قبل از برجام موافق بودم و تنها کشوری که با مذاکره با آن مخالفم اسرائیل است ولی شرایط مذاکره مهم می‌باشد و باید وجه بده و بستان در آن مشخص شود. نباید مذاکره‌ای به طور یک طرفه مانند اکنون انجام داد.

وی در رابطه با نشست ایران و طالبان گفت: اواخر دولت ترامپ، پمپئو توییت‌های زیادی راجع به ایران و رابطه‌اش با گروه‌های تروریستی زد و حالا این تصویر که یک طرف، فردی از طالبان با آن سابقه نشسته و یک طرف، وزیر خارجه ما چه تصویری مخابره می‌کند؟ مردم دنیا چه فکری درباره ما می‌کنند؟ من با مذاکره مخالف نیستم اما مذاکره در جا و مکان مناسب.

استاد رائفی‌‌پور گفت: یکی از مشکلات اصلی ما، صندوق بازنشستگی در ۲۰ سال آینده خواهد شد. یکی از مسئولین متدین را در حرم امام رضا به عنوان خادم دیده‌ام که دوره افتاده و می‌گوید به هفت یا هشت میلیون نفر بازنشستگی بدهیم.

وی افزود: ان‌شاءالله ایشان نمی‌داند چه دارد می‌کند اما چه کسی رفته و به او گفته بیاید این را بگوید؟

استاد رائفی‌‌پور در پاسخ به علت برخی تصمیم‌گیری‌های غلط گفت: دلیل این است که اقتصاد‌دان‌های ما سیاست نمی‌فهمند، سیاسیون ما اقتصاد نمی‌فهمند، هر دو فرهنگ نمی‌فهمند و فرهنگی‌ها، جامعه‌شناسی نمی‌دانند.

وی تاکید کرد: این تصمیم‌گیری‌ها نیاز به علوم میان رشته‌ای دارد.

استاد رائفی‌پور گفت: از نخستین کسانی که در تست واکسن کرونای شهید فخری‌زاده، به طور داوطلبانه شرکت کردند، اعضای مؤسسه مصاف ایرانیان بودند. خط مشی ما این است که کنار مسئولین و مردم باشیم.

استاد رائفی‌‌پور در پایان عنوان کرد: آن چیزی که پیش روست، از نظر اقتصادی دولت بعدی از هر حزبی باشد دچار مشکل خواهد بود چراکه این دولت، اوراق چاپ کرده و دولت بعدی باید هم پول مردم و هم سودش را پس بدهد. همچنین، سیاست‌های دولت تورم‌زاست و تورم تا ۴۰ درصد را پیش‌بینی می‌کنم. ای کاش مسئولین دولتی مردم را به بورس دعوت نمی‌کردند.

وی افزود: اگر این مجلس که تا کنون کارهای خوبی انجام داده و با مجلس قبل اصلا قابل مقایسه نیست، قوانینی مانند طرح شفافیت آرا را تصویب نکند، دیگر با این مجلس کاری نخواهم داشت و دست به سیاست‌ورزی خواهم زد و کنش‌گری می‌کنم.


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از کانال تلگرامی مصاف

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
واقعا هم داره به حق حرف میزنه و اصلا هم جناحی نیست این مجلس قول شفافیت به مردم داده بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
اي بابا! ديگه بايد كاري كنيم قبل از ورود نماينده ها به مجلس ازشون براي وعده هاشون امضا و تعهد بگيريم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین