پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
پروژه «مشاوره و اجرای پیمایش ملی ارزیابی شکاف دیجیتالی با تمرکز بر بانوان» توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به انجام رسید.
شعار سال: پروژه «مشاوره و اجرای پیمایش ملی ارزیابی شکاف دیجیتالی با تمرکز بر بانوان» پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و در راستای اجرای پژوهش «تدوین نقشه ملی و بسته سیاستی اولویت‌های بخش ICT برای توانمندسازی زنان» توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی و با همکاری معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به انجام رسید.

به گفته مهندس وحید ضرابی، مدیر این پروژه، شکاف دیجیتال شامل تفاوت در دسترسی به ابزارها و خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، توان مالی پرداخت هزینه‌ها و خرید تجهیزات لازم و میزان استفاده از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی می‌شود. در این پژوهش، با مرور ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق، چارچوب نظری پیمایش در قالب مدل نظری تدوین شد و سپس پرسشنامه‌ای متناظر با مؤلفه‌های مدل، طراحی شد. بیش از ۴۰۰۰ نفر از زنان بالای ۱۵ سال در سراسر کشور با میانگین سنی ۳۷.۵ سال در این پیمایش مشارکت کردند و به صورت پیمایش تلفنی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
 
بر اساس یافته‌های حاصل از این پیمایش، بین موارد زیر رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد:
-سطح تحصیلات فرد و میزان استفاده از ابزارها و خدمات فاوا؛
-درآمد فرد و سرپرست خانوار و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا؛
-وضعیت اشتغال و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا؛
-وضعیت برخورداری اقتصادی و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا؛
-نوع مناطق شهری (بزرگ و پرجمعیت و کوچک و کم‌جمعیت) و مناطق روستایی و میزان استفاده از ابزارها و خدمات فاوا؛
-مهارت استفاده از فاوا و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا؛
-سودمندی ادراک شده از فاوا و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا؛
-اعتماد به فضای دیجیتال و میزان استفاده از ابزارهای فاوا؛
-نگرش عمومی نسبت به فاوا و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا؛
-فرصت­‌های استفاده شده از طریق فاوا و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا.
 
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی، ضرابی افزود: بر اساس نتایج آماری انجام گرفته در این پیمایش، بین موارد زیر رابطه منفی و معنی داری وجود دارد: سن و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا؛ تعداد فرزندان و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا؛ بین اضطراب نسبت به استفاده از فاوا و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا؛ نگرش جنسیتی نسبت به فاوا و میزان استفاده از خدمات و ابزارهای فاوا.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1399، کد خبر: 4959563،  www.ictna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
ایران در زمینه ict در دوره روحانی تتونستهشرایط خوبی رو برای این حوزه به وجود بیاره با کمک اذری جهرمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین