پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
روسیه تدارکات برای آزمایش‌های ربات‌های زیردریایی اتمی "پوزئیدون" را از زیردریایی اتمی کا ـ ۲۳۹ "بلگورد" طرح ۰۹۸۵۲ آغاز کرده که قرار است اولین حامل این "سلاح روز قیامت" باشد.
شعار سال: ناخدا یکم ایگور کوردین، فرمانده سابق زیردریایی بلگورود گفت: " تکمیل ساخت مجموعه‌ای از زیردریایی و ربات‌های زیردریایی اتمی (که در واقع اژدر اتمی هستند) تا پنج سال طول خواهد کشید. مشخصات زیردریایی در حالت‌های مختلف و سرعت کار موتور آن بررسی خواهد شد. شلیک اژدر‌ها آخرین مرحله آزمایشات خواهد بود".

در ماه ژانویه منبعی در صنعت کشتی سازی روسیه اطلاع داد که نیروی دریایی روسیه تا سال ۲۰۲۷ سومین حامل اژدر هسته‌ای پوزئیدون را دریافت می‌کند. در همان ماه اعلام شد روسیه در ژوئن ۲۰۲۲ ساخت پایگاه ساحلی برای این ازدر‌های اتمی را به پایان می‌رساند.
 
تحویل زیردریایی اتمی کا ـ ۲۳۹ "بلگورد" طرح ۰۹۸۵۲ به نیروی دریایی روسیه

در دسامبر سال ۲۰۲۰ منبعی در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کرد تحویل زیردریایی اتمی کا ـ ۲۳۹ "بلگورد" طرح ۰۹۸۵۲ به نیروی دریایی روسیه از سال ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ موکول شد.

بتازگی سرگئی ایوانوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور حفاظت از محیط زیست و وزیر دفاع سابق روسیه (۲۰۰۱ -۲۰۰۷) اعلام کرد هزینه ساخت جدیدترین سیستم‌های تسلیحاتی در روسیه که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، طاقت فرسا نیود و طرح ریزی این تسلیحات فقط سالانه ۱۰-۲۰ میلیارد روبل (حدود ۱۳۵ تا ۲۷۰ میلیون دلار) خرج داشت.

سرگئی ایوانوف گفت: "پنهان نمی‌کنم که در آغاز کار ساخت آن انواع از تسلیحات که اکنون در زرادخانه ارتش روسیه ظاهر شده اند و رئیس جمهور در پیام خود درباره آن‌ها صحبت کرد از جمله سامانه‌های تسلیحاتی آوانگارد، پرسوت، پوزئیدون و بسیاری از تسلیحات دیگر شرکت داشتم. این کار، بدون فشار، بدون سر و صدا و بپا کردن گرد و غبار، بدون مساعی مالی زیاد، یعنی به تدریج انجام شده و برای آن، ۱۰ سال وقت و سالانه ۱۰-۲۰ میلیارد روبل پول صرف شد. "

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان فدرال در سال ۲۰۱۸ در مورد جدیدترین انواع سلاح‌های استراتژیک از جمله سامانه‌های موشکی هایپرسونیک "آوانگارد"، "کینژال" و "بوروستنیک" و همچنین سامانه لیزری رزمی "پرسوت "و سلاح زیر دریایی هسته‌ای "پوزئیدون" صحبت کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اسپوتنیک، تاریخ انتشار: ۲۴بهمن ۱۳۹۹، vista.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین