پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
کارخانه هواپیما سازی چکالوف در شهر نووسیبیرسک روسیه در حال ساخت سه نمونه اولیه دیگر از هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی سنگین اس ـ ۷۰ "اوخوتنیک" S-۷۰) Okhotnik است.

شعار سال:کارخانه هواپیما سازی چکالوف در شهر نووسیبیرسک روسیه در حال ساخت سه نمونه اولیه دیگر از هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی سنگین اس ـ 70 "اوخوتنیک" S-70) (Okhotnik است.
 
 این خبر را یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کرد.
 
وی گفت: " کارخانه هواپیما سازی  چکالوف در حال ساخت سه نمونه اولیه از پهپادهای S-70 است گه نمونه های  دوم ، سوم و چهارم هستند. طبق طرح مربوطه ، آزمایش های پروازی آنها باید طی سالهای  2023-2022 صورت بگیرد."

این منبع میزان مونتاژ هر یک از نمونه ها را مشخص نکرد اما متذکر شد که تغییراتی در طراحی دستگاه دوم بر اساس تجربه عملیاتی اولین پهپاد "اوخوتنیک" انجام خواهد شد که آزمایشات پروازی آن در اوت ت 2019 آغاز گردیده بود .
 
منبع ادامه داد: " این کارهای تکمیلی از جمله  مربوط به سیستم های تجهیزات رادیو الکترونیکی و عناصر ساختاری گلایدر خواهند بود."
 
وی همچنین افزود که هواپیماهای بدون سرنشین سوم و چهارم "در واقع با نسخه تولید انبوه آن  مطابقت خواهند داشت."
 
پهپاد «آخوتنیک»توسط شرکت سوخوی روسیه ساخته شده است. طراحی اوخوتنیک بر اساس شکل «بال پرنده» است و از مواد کمپوزیت و پوشش‌های نامرئی‌کننده در رادار در ساخت آن استفاده شده است. این پهپاد ۲۰ تن وزن دارد و پهنای بال‌های آن ۲۰ متر است. پهپاد از یک موتور توربوفن AL-41F قدرت می‌گیرد که بدون پس سوز است.
 
حداکثر سرعت این پهپاد با محموله جنگی‌اش می‌تواند به ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین این احتمال مطرح شده است که اخوتنیک تحت کنترل و به عنوان همراه جنگنده سوخوی ۵۷ به کار رود. شعاع عملیاتی آن نیز حدود 4000 کیلومتر محاسبه شده است. توان حمل سلاح های متنوع هوا به سطح تا سقف 2 تن از دیگر ویژگی های این پهپاد است.
 
چندی پیش پهپاد رادارگریز تهاجمی سوخوی اس- ۷۰ اوخوتنیک (شکارچی) در جریان یک تمرین پروازی، یک هدف زمینی را در پایگاه «آشولوک» در روسیه بمباران کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسپوتنیک  ، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1399  ، کدخبر:202102127515671 ،www.sputniknews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین