پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
مراسم رونمایی از سامانه راداری بهمن و اتاق عمل سیار و خودکششی نجات صبح امروز با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.
شعار سال: مراسم رونمایی از سامانه راداری بهمن و اتاق عمل سیار و خودکششی نجات از پروژه‌های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر روشندل رئیس عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم آقامحمدی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی و جمعی از فرماندهان نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در آیین این رونمایی گفت: در سالی که بنابر فرمان مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته است، نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته که با توان داخلی خود و بهره‌گیری از جوانان دانشمند تا این لحظه بیش از ٢٠ پروژه را طراحی و عملیاتی کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پروژه‌هایی که می‌توانستیم آن‌ها را رسانه‌ای کنیم به مردم و رسانه‌ها معرفی شده و تعدادی از آن‌ها نیز که قابلیت رسانه‌ای شدن نداشته به عنوان لایه‌های پنهان در اختیار نیروی پدافند هوایی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که امروز رونمایی شد سامانه راداری بهمن نام دارد و در هیچ جای دنیا نمونه آن مشاهده نشده است. یکی از خصوصیات سامانه راداری بهمن این است که می‌تواند همه هواپیماها و پرنده‌های متعارف و پرنده‌های با سطح مقطع بسیار کم، نظیر پهپادها و ریز پرنده‌ها را کشف و شناسایی کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ما می‌توانیم این سامانه را از امروز وارد چرخه عملیاتی کنیم، گفت: این پروژه با حمایت‌های معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور که یادگار امیر سرلشکر شهید منصور ستاری است انجام شده است.

امیر صباحی فرد ادامه داد: پروژه بعدی اتاق عمل سیار است که به صورت خودکششی در همه میدان‌های رزم و شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله حاضر شده و به صورت خوداتکا مأموریت خود را انجام می‌دهد.

به گفته وی در واقع نخستین بار است که چنین پروژه‌ای در نیروی پدافند هوایی ارتش انجام گرفته است.

همچنین در این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به بحث نوآوری گفت: با نوآوری می‌توانیم بر تمام مشکلات و مسائل غلبه کنیم. دستاوردی که امروز شاهد آن بودید، نوع و نگاه جدید به حوزه رادار است. برای سامانه راداری بهمن هیچ تفاوتی ندارد که چه نوع پرنده‌ای اعم از پهپاد و انواع هواپیماها در مقابلش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این نوآوری یک نوآوری خاصی است که در رادار پسیو ایجاد شد؛ این رادار می‌تواند بدون اینکه هواپیمای مهاجم از وجودش آگاه باشد آن را شناسایی کند. این اتفاق یک اتفاق بزرگ از نظر نوع دیدگاه در حوزه پدافند است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: رونمایی از این سامانه قدم بسیار بزرگی در حوزه پدافند هوایی است که می‌تواند سر منشاء بسیاری از تکنولوژی‌های آینده در این نیرو باشد. در تحقق این دستاوردها جوانان نخبه و محقق با نبوغ بالا حاضر شدند و توانستند این ایده را پیاده سازی کنند.

ستاری با یادآوری سالگرد عملیات والفجر ٨ گفت: اینکه در مدت ٣٠ تا ٣۵ روز بیش از ٨٠ فروند هواپیمای دشمن مورد اصابت قرار گرفت توسط نوآوری ایجاد شد. یعنی اگر ما با تفکر و سیستم قبل در حوزه پدافند عمل می‌کردیم نمی‌توانستیم حتی ۵ فروند از آن‌ها را سرنگون کنیم. اما در اوج تحریم این اتفاق رخ داد و این یک برگ زرین بر افتخارات پدافند هوایی ارتش است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه نقش شرکت‌های دانش بنیان تزریق نوآوری در همه صنایع است، اگر نوآوری در حوزه های خودرو، کشاورزی و واکسن نیز ورود کند اتفاقات جدیدی به همراه خواهد داشت. فقط باید از شرکت‌های دانش بنیان که صاحب نوآوری هستند حمایت کنیم و سدهای مقابل آن‌ها را برداریم تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند؛ البته باید مراقب باشیم تا هیچ کس راه آن‌ها را سد نکند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 2 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
قبول کنیم پدافند هوایی مون مدت هاست که داره به خوبی کار میکنه و در این زمینه داریم به رتبه یک جهان تبدیل میشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین