پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۱
رئیس کمیته امداد گفت: اساسنامه مراکز نیکوکاری با هدف مردمی‌شدن خدمت‌رسانی به نیازمندان، تا پایان سال تصویب و ابلاغ خواهد شد.
شعار سال: جلسه ویدئوکنفرانس با موضوع تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی و گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری و تقویت روحیه مشارکت مردمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و همچنین امامان جمعه، مدیران کل و روسای ادارت کمیته امداد سراسر کشور برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این نشست با اشاره به تشکیل این نهاد با دستور امام راحل (ره) در نخستین روز‌های پس از انقلاب اسلامی، این رویداد را نشانه توجه ویژه بنیانگذار انقلاب به موضوع رسیدگی به محرومان و نیازمندان دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر دستگیری از نیازمندان و رفع احتیاجات خانواده‌های نیازمند تاکید کرده‌اند.

وی فعالیت مدیران پاکدست در کمیته امداد از ابتدای تاسیس را یک سرمایه برای این نهاد دانست و افزود: امیدوارم در صیانت از این امانت و اجرای درست وظایف کمیته امداد سربلند باشیم.

بختیاری به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای حضور مردم در عرصه‌های کمک به محرومان و نیازمندان اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و محلات از جمله اقدامات کمیته امداد در مردمی‌سازی خدمت‌رسانی به مردم است و در همین راستا، اساسنامه مراکز نیکوکاری تا پایان سال تصویب و ابلاغ خواهد شد که گام مهمی برای مردمی شدن امدادگری خواهد بود.

رئیس کمیته امداد حضور مردم در عرصه‌های مختلف را رمز پایداری انقلاب دانست و اظهار کرد: در دفاع مقدس، فتنه‌های مختلف و جنگ اقتصادی و تحریم، این مردم بودند که با حضور خود در صحنه، با وجود تحمل مشکلات و فشارها، موفقیت نظام و انقلاب را تضمین کردند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری پایگاه‌های انقلاب هستند، ادامه داد: امروز پا را فراتر گذاشته‌ایم و به اعتبار مردم، مراکز نیکوکاری را در ۸۰ مرکز دانشگاهی تاسیس کرده‌ایم که کار اصلی آن‌ها در کنار کمک‌های مادی، مدیریت دانش در پهنه اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی و حمایت از فعالیت‌های استارتاپی مددجویان است.

بختیاری اضافه کرد: همچنین مراکز نیکوکاری در دفاتر نمایندگی، ولی فقیه و امامان جمعه در سراسر کشور راه‌اندازی شده و مراکز نیکوکاری تخصصی از جمله در حوزه کارآفرینی و نیکوکاری رسانه و اتاق‌های بازرگانی در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد شأن و منزلتی جز خدمت‌رسانی به مردم ندارد، گفت: در شرایط تورمی فعلی، بودجه‌های دولتی همه نیاز‌های مددجویان را تامین نمی‌کند، اما مردم با حضور انقلابی خود در رزمایش‌های ایران همدل بخش زیادی از کاستی‌های موجود را پر کردند.

رئیس کمیته امداد شیوع ویروس کرونا در کشور را موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم به ویژه اقشار محروم عنوان کرد و افزود: تعطیلی کسب و کار‌ها به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خانواده‌های زیادی را با مشکل مواجه کرده است و در این مدت شاهد افزایش مراجعات مردمی به کمیته امداد هستیم.

بختیاری از همکاری ائمه جمعه با کمیته امداد تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: ائمه جمعه مرجع و ملجاء مردم هستند و جامعه‌ای که مسلح به خیر و احسان باشد، شکست‌ناپذیر است.

وی از اجرای جشن نیکوکاری طی هفته‌های آتی خبر داد و گفت: جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» و با هدف کمک به خانواده‌های نیازمندی که توان تامین مایحتاج خود را در آستانه سال نو ندارند، برگزار می‌شود.

رئیس کمیته امداد اجرای قانون زکات را یک راه مطمئن در زدودن چهره فقر از کشور دانست و تاکید کرد: با اجرای تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات برای حضور طلاب مستقر در روستا‌ها برای امر زکات، شاهد رشد زکات در کشور هستیم، به طوری که در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۲۷ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری و برای خانواده‌های نیازمند هزینه شده است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این نشست به تفاهم‌نامه این نهاد با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در این تفاهم‌نامه عرصه‌های همکاری و خطوط اصلی را ترسیم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همکاری دو نهاد به سال‌های نخست انقلاب برمی‌گردد، ادامه داد: فعالیت‌های کمیته امداد در ۴۲ سال گذشته یکی از بارزترین ثمرات انقلاب است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد: یکی از کارکرد‌های امامت و شبکه متحد ذیل این نهاد پر برکت و امامان جماعت، همین امدادرسانی است؛ رسیدگی به امور مومنین و ایتام و دلجویی از محرومان و ضعفا، دستگیری از آن‌ها و صیانت از کرامت آنان در سایه امامت سرلوحه کار است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری  اظهار کرد: برای رسیدگی به امور کسانی که در جامعه به هر دلیل دچار مشکل هستند، امام امت به عنوان کفیل ایتام و کفیل آل‌الله ساز و کار کمیته امداد را پایه‌ریزی کرد و تنها نهادی است که به نام بنیانگذار انقلاب اسلامی در زمان حیات ایشان نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه اوضاع سخت اقتصادی، نیازمندان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، ادامه داد: شرایط کرونا اقتضا می‌کند که مومنان و کسانی که ظرفیت و توان دارند هرچه می‌توانند در این عرصه بیشتر وارد شوند و ائمه جمعه نیز سال گذشته به خوبی در صحنه حضور داشتند و در رزمایش‌های ایران همدل خوش درخشیدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۴۰۴۳۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
مددجویانی که هر ساله داره کلی به تعدادشون اضافه میشه و دولت نمیتونه این همه قیم بودن رو تحمل کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین