پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷
با موافقت رئیس سازمان امور عشایر ایران، طی حکمی از سوی مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان "سیما دهقان" به عنوان اولین زن در کشور به سمت رئیس اداره امور عشایر شهرستان نیکشهر منصوب شد.
شعار سال: حکم "سیما دهقان" طی مراسمی با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان نیکشهر و مدیرکل امور عشایری سیستان و بلوچستان به وی ابلاغ شد و با معرفی وی، اولین مدیر زن به عنوان رئیس امور عشایر مشغول به کار شد..

سیما دهقان، متولد ۱۳۶۰و دارای مدرک کارشناسی ارشد زراعت بیش از ۱۲ سال سابقه خدمت در اداره امور عشایر شهرستان نیکشهر است.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان در مراسم معارفه "سیما دهقان" با اشاره به این که نیمی از جمعیت عشایری را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: انتصاب یک خانم به عنوان مدیر امور عشایر باور تاثیرگذاری زنان و دختران در جامعه را تقویت می‌کند.

حمید طوقی اظهار داشت: این انتصاب برای اولین بار درحوزه امور عشایر سراسر کشور اتفاق افتاده است و باید گفت زنان دارای توانمندی‌های خوبی در حوزه مدیریت اجرایی هستند

وی افزود: باید این باور فرهنگی در جامعه نهادینه شود که بانوان نیز در فعالیت‌های اجرایی توانمند هستند و می‌توانند تحول ایجاد کنند.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به نقش مؤثر زنان عشایری در اداره زندگی و فعالیت‌های تولیدی دامداری و کشاورزی و صنایع دستی، انتصاب یک زن به عنوان رئیس اداره امور عشایر قطعاً مؤثر بوده و نقش مهمی در رونق تولید و دیگر فعالیت‌های اجرایی و خدمات رسانی به جامعه عشایری ایفا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف امور عشایر را برنامه ریزی و سیاست گذاری در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عشایر عنوان کرد و افزود: تعداد ۵ صندوق برای حمایت و کمک به تولید و اشتغال زنان عشایر در نیکشهر فعالند که تا سقف سه میلیون تومان به زنان عشایری تسهیلات می‌دهند.

بر اساس این گزارش، فرماندار نیکشهر نیز در مراسم معارفه رئیس جدید اداره امور عشایر این شهرستان با بیان اینکه درحال حاضر شش خانم سمت‌های مدیریتی در ادارات دولتی نیکشهر را عهده دار هستند، اظهار داشت: معرفی زنان در مدیریت‌های مختلف نیکشهر نشان دهنده توجه به توانمندی‌های مدیریتی بانوان است.

صاحب گل صالحی افزود: با توجه به اینکه شهرستان نیکشهر یکی از قطب‌های مهم در بخش صنایع دستی به ویژه سوزندوزی و حصیربافی است، حضور یک مدیر زن در رأس اداره امور عشایر شهرستان نقش مهمی در رسیدن به اهداف موردنظر و توانمندسازی و خودباوری جامعه عشایری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این تصمیم و انتخاب قطعاً برای ما شایسته سالاری مقدم بر جنسیت بوده است و امیدواریم این بانو در سمت رئیس اداره امور عشایری نیکشهر موفق عمل کند.

فرماندار نیکشهر راه دسترسی مناسب را یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های عشایر شهرستان عنوان کرد و گفت: ۲۵ درصد گوشت مصرفی شهرستان توسط عشایر تامین می‌شود و در صورت بهبود راه مناطق عشایری، خدمات رسانی به مناطق عشایری آسان‌تر و تولید عشایر نیز راحت‌تر در اختیار مردم شهرنشین قرار خواهد گرفت.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های "محمود بلوچ" در دوران عهده داری مسوولیت اداره امور عشایر شهرستان نیکشهر تقدیر به عمل آمد.
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت وزارت جهاد کشاورزی، تاریخ انتشار: 27 خرداد 97، کد خبر: 114818، www.maj.ir.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین