پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
فرمانده ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش روسیه گفت: امنیت در دریای خزر از جانب همه کشورهای حاشیه دریای خزر تامین می‌شود و روابط بین دولت‌ها و نیروی دریایی این کشورها دوستانه است اما باید نزدیکتر شود.

شعارسال: سرگئی الکساندرویچ بابسکوف پیش از ظهر امروز در جریان دیدار با فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی درباره روابط دوجانبه نیروی دریایی ایران و روسیه اظهار داشت: ناوگروه ما متشکل از سه ناو است و این دیدار دوستانه برای تبادل تجربه و آشنایی با ملوانان ایرانی است.

فرمانده ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش روسیه اعلام کرد: در تلاش هستیم در این دیدار سطح دوستی را ارتقاء دهیم و توانمندی‌های خود را معرفی کنیم.

بابسکوف تصریح کرد: پس از سفر به ایران به قزاقستان می‌رویم و پیش از این نیز خدمت همسایه‌های آذری خود در کشور آذربایجان بودیم.

فرمانده ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش روسیه با تأکید بر اهمیت وجود امنیت در منطقه خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که وضعیت این دریا صلح و دوستی باشد.

بابسکوف با یادآوری ویژگی‌های مثبت این‌گونه بازدیدها افزود: آشنایی از نزدیک باعث افزایش روابط در زمینه‌های مختلف می‌شود و از جمله آنها می‌توان به گسترش مسایل سیاسی و اجتماعی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه باید از ورود بیگانگان به آبهای خزر جلوگیری شود، گفت: امنیت در دریای خزر از جانب همه کشورهای حاشیه دریای خزر تأمین می‌شود و روابط بین دولت‌ها و نیروی دریایی این کشورها دوستانه است اما باید نزدیکتر شود.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اعلام کرد: این‌گونه رفت و آمدها و مراودات در افزایش امنیت منطقه تأثیرگذار است.

امیر دریادار افشین رضایی حداد با اشاره به افزایش سطح مناسبات فی‌مابین ایران و روسیه گفت: این‌گونه بازدیدها نشان می‌دهد که سطح روابط دو کشور به‌اندازه‌ای است که سعی می‌کنند با هماهنگی هم امنیت را به‌وجود بیاورند.

فرمانده ناوگان شمال نداجا با بیان اینکه این چهارمین باری است که روس‌ها از نیروی دریایی جمهوری اسلامی بازدید می‌کنند، گفت: این بازدید این بار توسط سه فروند شناور روسیه انجام شده و امیدواریم این مناسبات، شرایطی را بهتر از قبل رقم بزند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 27 مهر 1395، کدمطلب: 1215254 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین