پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که توافقنامه دوحه، توقعات افغان‌ها را برای صلح و تامین امنیت برآورده نکرده است.
شعار سال: «رحمت الله اندر» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در یک پیام ویدیویی همزمان با یک ساله شدن توافقنامه آمریکا با طالبان موسوم به توافقنامه دوحه اعلام کرد: توقعی که مردم از امضای توافق‌نامه دوحه داشتند، برآورده نشد، این توافق‌نامه فقط برای آمریکا آتش بس را تضمین کرد، رابطه طالبان با مردم افغانستان هنوز هم به قتل، غارت، ترور و وحشت محدود است.

وی تصریح کرد: از این پس هیچ امیدی به توافقنامه دوحه وجود ندارد، زیرا طالبان روند گفتگو‌های صلح را با کندی مواجه کرده است.
 
زمان برای برقراری صلح به هدر رفت

اندر افزود: اگر از دیدگاه افغانستان به توافقنامه دوحه نگاه کنیم، زمان برای برقراری صلح به هدر رفته است و به مردم تلفات سنگین جانی و مالی وارد شده و در مجموع افغانستان تخریب شده است.

اما طالبان در اعلامیه‌ای به مناسبت یک سالگی توافق‌شان با آمریکا گفته با وجود کمبودی‌هایی، اجرای این توافقنامه به سمت مثبت در حرکت است.

طالبان این پیمان را توافقنامه تاریخی خوانده و سالروز آن را تبریکی گفتند. در پیام طالبان رهایی پنج هزار زندانی طالبان و یک هزار زندانی دولت و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی برجسته شده و گام‌های مثبت برای حل معضل افغانستان خوانده شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ابنا، تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر: fa.abna۲۴.com، ۱۰۸۷۶۰۰
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین