پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۳۳۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانشگاه برای کشوری است که قصد دارد صنعت واقعی را ایجاد و راه‌اندازی کند.

شعار سال: سورنا ستاری در دهمین همایش نخبگان فردا در سالن اجلاس سران گفت: پز ما پولی است که به صورت ارث به ما رسیده است و اگر می خواهیم به قدرت علمی و فناوری گذشته کشور دست یابیم باید سیستم جدیدی ارائه کنیم و برای نیروی انسانی ارزش قائل شویم.

وی با بیان اینکه ایران چهارمین تولیدکننده مهندس در جهان است، افزود: فرهنگ عمومی کشور باید تغییر کند و برای این تغییر نگرش‌ها کتک بخوریم و هزینه بپردازیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کسی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در جامعه فرش قرمز پهن نمی کند بلکه این افراد باید از طریق نگرش خود به دنبال تولید فناوری باشند.

ستاری خاطرنشان کرد: در ایران ما تنها اسمی به نام صنعت داریم اما در حقیقت کارخانه هایی داریم که به واسطه پول آنها را خریداری کرده ایم.

وی اظهار داشت: دانشگاه برای کشوری مانند کشور ما طراحی نشده بلکه دانشگاه باید در کشورهایی باشد که می خواهند صنعت واقعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با پول نمی توان به پیشرفت رسید، گفت: ما راه را اشتباه رفته ایم و باید تفکرمان را اصلاح کنیم و برای این اصلاح باید در جامعه بجنگیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:دانشگاه ها باید روی فارغ التحصیلان، نخبگان و استعدادهای برتر سرمایه گذاری کنند. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که با رانت و پول دولت دانشگاه ها پیشرفت کنند چرا که بر این اساس به نیروی انسانی توجه نمی شود.

ستاری خاطرنشان کرد: نخبگان و استعدادهای برتر نباید به دنبال استخدام در دولت باشند بلکه باید با خلاقیت خود دنیا را تغییر دهند.

وی افزود: شما نباید پول صنعت نفت را بگیرید و به آن قانع باشید بلکه باید به دنبال نگرشی نو برای فعالیت خود باشید.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 27 مهر 1395، کد مطلب: 3798955:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین