پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
سرپرست سابق سازمان صمت لرستان با اشاره به اینکه ۹۷ درصد صنایع استان، کوچک و متوسط است، گفت: نمی‌توان لرستان را یک استان صنعتی قلمداد کرد.
شعار سال: بختیار رازانی در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان صمت لرستان با اشاره به اینکه استان فاقد صنایع بزرگ است، عنوان کرد: لرستان به واسطه پشتیبانی جنگ سهمی از سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ نداشته، همچنین در خصوصی سازی هم به دلیل نبود بخش خصوصی قوی از این مقوله محروم بوده‌ایم.

وی بیان کرد: لرستان نه از اقتصاد دولتی و نه خصوصی بهره‌ی نبرده است.

سرپرست سابق سازمان صمت لرستان با اشاره به اینکه حود ۱۱۵۰ پروانه توسط سازمان صمت صادر شده است، گفت: بیش از ۹۷درصد این پروانه‌ها مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، صنایع بزرگ یا احداث نشده یا اگر در دولت تدبیر و امید در این زمینه خیزی برداشته شده مانند لاستیک سازی به واسطه عدم تامین ارز به نوعی متوقف شده است.

رازانی بیان کرد: صنایع کوچک نیز به دلیل عدم تامین مالی و فرسودگی خطوط تولید قوی نیست، با این تعابیر نمی‌توان گفت لرستان یک استان صنعتی است.

وی افزود: سهم اشتغال صنایع کوچک و متوسط لرستان حدود ۲۳هزار نفر است، همچنین ۴۹ درصد از پروانه‌های صادر شده مربوط به صنایع معدنی است.

سرپرست سابق سازمان صمت لرستان ادامه داد: در بحث بازرگانی و صنوف نیز ۵۳ هزار صنوف تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان وجود دارد که بیشترین اشتغال مربوط به صنوف خدماتی است.

رازانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت معدن در استان اشاره کرد و گفت:، اما متاسفانه از این ظرفیت و پتانسیل آ‌ن‌طور که باید و شاید استفاده نشده است، این در حالی است که بخش معدن خود به تنهایی می‌تواند اقتصاد لرستان را بچرخاند.

وی افزود: در حالی که مواد اولیه سیمان در لرستان به وفور یافت می‌شود، اما پروژه سیمان خرم‌آباد بیش از ۱۲ سال است که بلا تکلیف مانده است.

سرپرست سابق سازمان صمت لرستان وجود کربنات کلسیم با خلوص بسیار بالا و سنگ‌های تزیینی را از ظرفیت‌های معدنی استان برشمرد و عنوان کرد: توجه ویژه به بخش معدن در لرستان ضروری است، ظرف چند ماه گذشته حدود ۲۳ محدوده معدن غیر فلزی مانند سرب، روی و طلا کشف شده که در حال نمونه گیری است.

رازانی گفت: ۲۷۶ معدن در لرستان وجود دارد که ۱۷۲ آن فعال است، میزان اشتغال‌زایی معادن استان دو هزار نفر است.

وی تاکید کرد: لرستان یک استان معدنی بکر است که توجه به این ظرفیت می‌تواند منجر به اکتشاف موادمعدنی جدید شود.

رازانی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد لرستان سالانه چهار یا پنج هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: این در حالی است که در برخی استان‌ها شاهد سرمایه‌گذاری بیست هزار میلیارد تومانی هستیم، بنابراین لرستان در حوزه اقتصاد نیازمند توجه ویژه دولت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۹۹، کد خبر: ۲۰۱۱۵۳، me-metals.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین