پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
افشاگری گسترده مگان و هری درباره طیف وسیعی از موضوعات مربوط به خاندان ملکه الیزابت از جمله نژادپرستی، دروغ‌گویی، فساد در سازوکار‌های سلطنتی و... باعث رسوایی‌های جدید خانواده‌ای شده که سال‌هاست به بهانه موضوعات حقوق بشری به تجاوزگری و جنایت در دنیا مشغول است.

شعار سال: مصاحبه یک‌شنبه شب «اوپرا وینفری» مجری سرشناس شبکه سی.بی.اس آمریکا با «شاهزاده هری» نوه ملکه بریتانیا و همسر دورگه‌اش «مگان مارکل»، بیش از آنچه تصور می‌شد جنجال به پا کرد.
 
حدود یک سال پیش بود که هری فرزند «شاهزاده چارلز» و «پرنسس دایانا» به همراه همسرش به دلایلی که در این مصاحبه به گوشه‌هایی از آن اشاره شده، لندن را ترک و به آمریکا مهاجرت کردند.

مهمترین بخش این مصاحبه جنجالی که به تیتر رسانه‌های دنیا تبدیل شد، چیزی نبود جز «نژادپرستی و دروغ‌گویی» خاندان سلطنتی انگلیس که عروس این خانواده یعنی مگان مارکل و همسرش هری از آن رونمایی کردند.
 
مارکل در این مصاحبه دو ساعته با تصریح به «تنهایی مرگ‌بار» خود، به اینکه پس از ازدواج در سال ۲۰۱۸ به فکر خودکشی افتاده اشاره کرده و می‌گوید؛ پنج ماهه باردار بودم که به دلیل رفتار بد خاندان سلطنت، تصمیم به خودکشی گرفتم، اما تنها همسرم بود که به کمکم شتافت.
 
در توضیح رفتار بد خاندان سلطنتی، مگان مارکل به نژادپرستی آنان اشاره کرده و می‌افزاید؛ آنها قبل از به دنیا آمدن پسرشان «آرچی» نگران بودند که چقدر پوست او تیره خواهد بود و به همین دلیل عنوان «پرنس» را از او که اکنون یک سال دارد، دریغ کردند!
 
مگان در ادامه صحبت‌های خود در حالی از تهدید شدن به مرگ سخن گفته که شاهزاده هری با بیان اینکه «از تکرار تاریخ واهمه داشتم»، وقوع این تهدیدات را تایید کرده است.
 
بسیاری از رسانه‌های دنیا منظور شاهزاده هری از تکرار تاریخ را، اشاره او به مرگ مادرش «پرنسس دایانا» تعبیر کرده‌اند که پس از طلاق از چارلز در آگوست سال 1997 به همراه «دودی آلفاید» نامزد مسلمان و مصری الاصلش در اثر یک تصادف مشکوک در پاریس کشته شد. 
 
نکته مهم دیگری که شاهزاده هری در این مصاحبه بدان اشاره کرده رفتارهای بد پدرش چارلز و مادربزرگش یعنی ملکه است، موضوعی که طی روزهای گذشته دوباره مسائل غیر اخلاقی شاهزاده چارلز را به صفحات رسانه‌ها کشانده است.
 
چارلز در حالی روابط غیر اخلاقی دایانا را عامل اصلی جدایی از او عنوان کرده بود که دایانا پیش از مرگش سایه سنگین زنی به نام «کامیلا» در زندگی‌اش را عامل این اتفاق دانسته بود. البته روابط غیر اخلاقی شاهزاده چارلز به ویژه پس از آشنایی با شبکه فساد «گیسلاین مکسول» و «جفری اپستین» بیشتر شده بود.  
 
به هر حال؛ افشاگری‌ گسترده مگان و هری درباره طیف وسیعی از موضوعات مربوط به خاندان ملکه الیزابت از جمله نژادپرستی، دروغ‌گویی، فساد در سازوکارهای سلطنتی و... باعث رسوایی‌های جدید خانواده‌ای شده که سال‌هاست به بهانه موضوعات حقوق بشری به تجاوزگری و جنایت در دنیا مشغول است. از این رو باید منتظر ماند و دید که آیا ملکه باکینگهام سرنوشت دایانا را برای مارکل هم رقم خواهد زد؟
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نورنیوز ، تاریخ انتشار:  20 اسفند 1399  ، کدخبر:60893 ،www.nournews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین