پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
خدمات پستی اسپانیا پس از انتشار یک سری تمبر با رنگ پوست روشن که قیمتی بیشتر از تمبر‌هایی با رنگ پوست تیره دارند، به نژاد پرستی متهم شد.
شعار سال: اداره پست اسپانیا یک سری چهارتایی از تمبر‌های موسوم به برابری را منتشر کرد که در آن تمبر‌هایی با رنگ پوست تیره از قیمت پایین تری در مقایسه با تمبر‌هایی با رنگ پوست روشن برخوردارند.

اداره پست اسپانیا اعلام کرد که این ابتکار عمل همزمان با اولین سالگرد قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور انجام شد تا نابرابری را مورد توجه قرار دهد.

با این حال، این طرح با انتقاد‌های بسیاری از سوی فعالان ضدنژادپرستی در شبکه‌های اجتماعی روبه رو شد.

آنتومی توسیژه مورخی که ریاست شورای رفع تبعیض نژادی یا قومی در دولت اسپانیا را برعهده دارد، گفت: کارزاری که باعث خشم کسانی شود که سعی در دفاع از برابری دارند، همواره یک اشتباه است.

بخش اسپانیایی انجمن ضد نژادپرستی نیز این طرح را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد: این کارزار تاسفبار نشان می‌دهد که ایجاد درک بهتر ضد نژادپرستی در اسپانیا تا چه حد ضروری است.

این انجمن افزود: نژادپرستی صرفا در مورد رنگ پوست نیست، بلکه موضوعی ساختاری و تاریخی است که برای امتیازدهی به بخش‌هایی از جامعه و تحقیر بخش‌های دیگر ایجاد شده است.

موآ گرهو نویسنده اسپانیایی و رئیس سابق انجمن ضد نژادپرستی مادرید گفت که این تمبرها، تناقضی برطرف نشدنی است و یک کارزار ضد نژادپرستی، یک پیام نژادپرستانه مشخص را منتشر کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۴۷۷۰۲، ww.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین