پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
دولت انگلیس در صدد است لایحه افزایش قدرت و اختیارات پلیس را در مجلس به تصویب برساند.
شعار سال: همزمان با قتل فجیع یک دختر جوان بدست افسر پلیس انگلیس و سرکوب و بازداشت معترضان به افزایش ناامنی در این کشور دولت انگلیس در صدد است لایحه افزایش قدرت و اختیارات پلیس را در مجلس به تصویب برساند، لایحه‌ای که دست پلیس را برای سرکوب تظاهرات باز‌تر می‌کند با واکنش‌های گسترده روبرو شده است.
یک شهروند انگلیسی در کنار یادمان سارا اورارد دختر جوانی که بدست یک افسر پلیس انگلیس به قتل رسید و چند روز بعد قطعاتی از جسدش کشف شد؛ گفت وحشتناک است، این تصمیم‌ها نشانه‌های خوبی در جامعه نیست.
وی افزود عمق فاجعه وقتی اشکار شد که پلیسی که خود باید تامین کننده امنیت باشد دست به چنین جنایت هولناکی ‌زده است.
این شهروند انگلیسی متاثر از قتل سارا اورارد گفت اکنون دولت قصد دارد قدرت و اختیارات بیشتری به پلیس بدهد تا از آنها علیه مردم و مطالبات شان استفاده کند.
وی تاکید کرد با افزایش قدرت پلیس فجایع بیشتری مرتکب خواهد شد.
در نظرسنجی که سازمان ملل به تازگی منتشر کرده است معلوم شد ۹۷ درصد زنان و دختران ۱۸ تا ۲۴ ساله شرکت کننده در این نظر سنجی در انگلیس مورد آزار جنسی و یا تعرض قرار گرفتند.
قتل ۱۱۸ زن و دختر در انگلیس فقط در سال گذشته و اعتراض گسترده به آن شماری از نمایندگان مجلس را نیز به واکنش واداشته است.
هریت هارمن، نماینده مجلس عوام انگلیس با ابراز نگرانی از افزایش ناامنی به ویژه برای زنان گفت با غم و ناراحتی باید بگویم، زنان در بریتانیا از ناامنی‌ها و تهدید‌های روزانه علیه خود به خشم آمده‌اند.
شماری از فعالان حقوق بشر معتقدند پلیس انگیس به جای تامین امنیت شهر‌ها رویکرد سرکوب درخواست کنندگان امنیت را در پیش گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین