پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله مجدد به پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط در جنوب عربستان سعودی خبر داد.

شعار سال: نیرو‌های مسلح یمن در پاسخ به جنایات رژیم آل سعود و ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی آن در یمن بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد را هدف قرار دادند.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله به پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط از توابع عسیر در جنوب عربستان سعودی خبر داد.
وی تاکید کرد: این حمله با استفاده از دو فروند پهپاد تهاجمی قاصف K۲ انجام شد.
به گفته وی اهداف مد نظر با دقت مورد اصابت قرار گرفت.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد این حمله در پاسخ به تشدید حملات ائتلاف متجاوز به یمن و ادامه محاصره آن علیه ملت یمن انجام شد.
رسانه‌های سعودی مدعی شدند؛ نیرو‌های این کشور پهپاد‌ها را رهگیری و سرنگون کردند. عملیات جدید در حالی انجام شد که هنوز ۲۴ ساعت از حمله به ریاض نگذشته بود.
عبیده عبدالفتاح گزارشگر العالم در گزارشی همراه با پخش تصاویری از تاسیسات نفتی عربستان سعودی، به حمله دقیق نیرو‌های یمنی به ریاض پایتخت عربستان اشاره کرد و افزود: در این حمله که نیرو‌های مسلح یمن از آن خبر دادند، مواضع مهمی در قلب ریاض با چهار فروند پهپاد تهاجمی هدف قرار گرفت. این حملات در پاسخ به ادامه محاصره علیه یمن انجام شد. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن این حملات را پاسخی طبیعی و قانونی به تجاوزات ائتلاف متجاوز به یمن دانست و به ائتلاف متجاوز هشدار داد تا زمانی که تجاوز به یمن و محاصره این کشور ادامه دارد، اینگونه حملات نیز ادامه خواهد یافت. وی شنبه گذشته هشدار داده بود در صورتی که متجاوزان سعودی حملات به یمن و محاصره آنجا را متوقف نکنند، نیرو‌های یمنی حملات دردناک و بی سابقه‌ای علیه عربستان سعودی انجام خواهند داد.

وی همچنین تاکید کرد آغاز هفتمین سال تجاوز به یمن با رونمایی از سامانه‌های جدید موشکی همراه خواهد بود و یمن در زمینه کیفیت و برد موشک‌های ساخت داخل در جزیره العرب مقام اول را دارد.
در ادامه گزارش آمده است: نیرو‌های یمنی هفته گذشته نیز در چارچوب عملیات ششم شعبان، شرکت آرامکو در ریاض را با شش فروند پهپاد تهاجمی هدف قرار دادند و اهداف مد نظر با دقت مورد اصابت قرار گرفتند. علاوه بر این یگان پهپادی یمن فرودگاه بین المللی اب‌ها در منطقه عسیر جنوب عربستان سعودی را هدف قرار دادند.
گزارشگر العالم ادامه داد: از سوی دیگر اداره حقوقی دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اولین گزارش حقوقی خود را درباره جنایات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی علیه غیرنظامیان یمنی تحت عنوان ”هیروشیمای یمن“ منتشر کرد. در این گزارش چهار هزار و ۱۳۳ جنایت ائتلاف متجاوز علیه غیرنظامیان یمنی ثبت و ضبط شده است. ناظران حقوقی که این گزارش زیر نظر آن‌ها تهیه شده است اعلام کردند جنایات وحشیانه این کشور‌ها در حد جنایات جنگی است و ایجاب می‌کند سازمان‌های بین المللی این جنایات و کشور‌هایی را که در ارتکاب این جنایات دست داشتند پیگیری کند و تحت پیگرد قانونی و قضایی قرار دهد. آن‌ها از سکوت تردیدبرانگیز سازمان ملل در برابر این جنایت که نقض آشکار قوانین بین المللی انتقاد کردند.
درتحولی دیگر محمد عبدالسلام‏، سخنگوی انصارالله در صفحه توئیتر خود نوشت: در جهان از نظر عملکرد‏، کشوری مضحک‌تر از آمریکا و دنباله رو‌های آن نیست. علیه یک کشور جنگ به راه می‌اندازند‏، آن را محاصره می‌کنند، اجازه ورود هیچ چیز را به آن نمی‌دهند و اگر می‌توانستند، مانع ورود اکسیژن هم می‌شدند‏، آن گاه از روی سبک مغزی از کمک رسانی به این کشور سخن می‌گویند. شرم نمی‌کنند؟ آن کشور را به حال خود بگذارید تا با عزت و کرامت امورش را پیش ببرد. کشور به این چرندیات نیاز ندارد.

حمله مجدد به پایگاه ملک خالد عربستانسخنگوی انصارالله در توئیتی دیگر نوشت: یمن را محاصره زمینی، دریایی و هوایی می‌کنند و اجازه ورود مواد غذایی، پزشکی و نفتی را نمی‌دهند. با این وجود به تلاش برای فریب افکار عمومی با سخن گفتن مکرر از حمایت از صلح ادامه می‌دهند. این درحالی است که تا به این لحظه اجازه ورود کشتی‌ها را به بندر الحدیده نمی‌دهند؛ چه رسد به این که بخواهند محاصره ظالمانه‌ای را که مغایر با تمام موازین انسانی و اخلاقی است، لغو کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۰۶۳۳۹۹، www.iribnews.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
در زمينه دفاعي واقعا يمن ميتونه يك الگوي نظامي در اينده جهان باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین