پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۳۶۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رییس جمهور، واگذاری باقیمانده سهام دولتی ایران خودرو را خواستار شد.

شعار سال: علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهور با تاکید بر تاثیر تحریم‌ها بر کاهش تولید خودرو و افزایش هزینه‌های تولید در این صنعت، عنوان کرد که اداره شرکت‌های خودروساز توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تامین نظر حاکمیت در حفظ قیمت بازار و ثبات آن باعث تحمیل زیان‌های هنگفت به شرکت‌های خودروساز شده است که واگذاری باقیمانده سهام دولت در گروه خودروسازی باعث سلب این مکانیزم تنظیم بازار خواهد شد.
 
رزم حسینی در این نامه از رییس جمهور خواسته تا با واگذاری باقیمانده سهام دولت در ایران خودرو موافقت کند.
 
وزیر صنعت در پایان این نامه آورده است: مراتب فوق الذکر، گواه عدم انطباق تصمیمات متخذه با قوانین و اسناد بالادستی است. لذا اصلاح تصمیم در مورد واگذاری سهام گروه صنعتی ایران خودرو مورد درخواست است.

تصویر نامه وزیر صنعت به رییس جمهور به شرح زیر است:
 
قرار بود سال 1399 باقیمانده سهام دولت در دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا و شرکتهای فولاد مبارکه و صنایع ملی مس ایران در قالب صندوق فلزات و خودرو یا داراسوم واگذار شود که به دلیل ریزش بازار بورس،‌این کار انجام نشد.
 

پی نوشت:کانال تلگرامی خبر24 در واکنش به این خبر نوشته است: آقای رزم حسینی؛ نیازی به نامه نگاری با رییس جمهور نیست، برنامه و توافقات رحمانی وزیر سابق با وزیر اقتصاد برای واگذاری خودرو سازان را دنبال کنید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس جمهور، واگذاری باقیمانده سهام دولتی ایران خودرو را خواستار شد.این در حالی است که یکی از برنامه های وزیر سابق  صمت واگذاری خودروسازان تا پایان دولت در ۳ مرحله بود، که توافقات لازم بین وی و وزیر اقتصاد انجام گرفت که با برکناری وی، این برنامه مهم از دستور کار خارج شد، بنابراین اگر رزم حسینی درصدد واگذاری سهام خودروسازان است، بهتر است توافقات وزیر سابق صمت با وزیر اقتصاد را اجرایی نماید.

گفتنی است مراحل سه گانه واگذاری خودرو سازان شامل واگذاری اموال و املاک غیر تولیدی، واگذاری شرکتهای تابعه و در نهایت واگذاری سهام اصلی ایران خودرو و سایپا بود که ۲ مرحله آن اجرا ولی مرحله سوم از دستور کار خارج شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار:  17فروردین 1400، کدخبر: 518401،www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
چرا این ها فکر میکنن تو هر زمینه ای که ورود کنن و شکست بخورن بخش خصوصی میتونه ورود کنه و گند این هارو پوشش بده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین