پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
غلامرضا طریقی از شاعران شناخته‌شده و شاگردان استاد محمدعلی بهمنی از موفق بودن عمل جراحی و انتقال او از آی سی یو به بخش عمومی خبر داد.
شعار سال: استاد محمدعلی بهمنی یکی از تأثیرگذارترین شاعران و غزل‌سرایان عصر و زمانه ما بشمار می‌رود و در پیوند نسل جدید با غزل به‌عنوان یگانه پرچم‌دار فرهنگ، ادب و شناسنامه ادبیت ادبیات کشورمان نقش و سهمی انکار نشدنی دارد. بعد از عارضه قلبی که اواخر پاییز سال ۱۳۹۹ گریبان‌گیر او شده بود و او را وادار به عمل آنژیو کرد، درنهایت با وخامت بیشتر اوضاع جسمانی، پزشکان دستور به عمل قلب باز وی دادند.

عملی که در نهایت با تمام سختی‌ها روز ۲۳ فروردین صورت گرفت. برای آگاهی از حال این شاعر، مدرس، غزل‌سرا و عضو ارشد کارگروه شعر و ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با غلامرضا طریقی، شاعر، منتقد ادبی و از دوستان محمدعلی بهمنی گفتگو کردیم.

تاکید پزشکان بر سپری کردن دوران نقاهت در منزل

غلامرضا طریقی درباره عمل جراحی با اشاره به آنکه بهمنی طی دو، سه ماه گذشته به دلیل مشکلات جسمی که سرمنشأ آن‌ها مشخص نبود تحت درمان بودند گفت: البته پیش‌از این یک‌بار عمل آنژیو را انجام داده بودند، اما دلیل بروز مشکلات اخیر در حوزه تنگی نفس و تحلیل رفتن قوای جسمانی آقای بهمنی که طی چند وقت اخیر گریبانگیر وی شده بود توسط پزشکان نامعلوم بود.
 
انتقال شاعر سرشناس به بخش عمومی
وی افزود: پزشکان معتقد بودند این مشکلات نباید از عارضه قلبی باشد و بیشتر باید مربوط به مشکلات تنفسی باشد تا اینکه چند وقت پیش بعد از مشورت با چند پزشک متخصص، یکی از پزشکان حاذق تشخیص مشکل دریچه قلب را برای آقای بهمنی داد. اما با توجه به دلایل مختلف، چون نزدیکی به ایام عید، شرایط شیوع کرونا و سن استاد تصمیم گرفته شد لازم است جراحی با دقت بالایی گیرد؛ بنابراین قرار شد جراحی بعد از تعطیلات عید در فرصت مغتنمی صورت صورت بگیرد.

وی یادآور شد: طبق گفته پزشک بهتر است چند روزی را در بیمارستان باشند هرچند تاکید پزشکان آن است که حضورشان در بیمارستان کم شود و به سبب شیوع کرونا دوره نقاهت را در منزل بگذارانند.
 
انتقال شاعر سرشناس به بخش عمومی
سهم محمدعلی بهمنی در آشتی مخاطبان امروز با غزل معاصر غیرقابل انکار است

طریقی که سابقه برگزیده شدن در جشنواره شعر فجر را دارد درباره تاثیرگذاری استاد محمدعلی بهمنی در جریان غزل معاصر تصریح کرد: فکر می‌کنم مهربانی، کرنش استاد و آنکه طی چند وقت اخیر درگیر کار‌های شورای شعر و ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کار‌های اجرایی بودند باعث شده تا نسل‌های بعد از ما به اندازه‌ای که ما درباره اهمیت وی در غزل معاصر حرف زدیم، دیدیم و نوشتیم بهره کمتری برده‌اند و اگر اغراق نباشد باید بگویم نسل جدید از اساتیدی، چون آقای بهمنی غافل شدند.

این شاعر و داور پیشین جشنواه شعر فجر اظهار داشت: نسل ما در آن زمان با وجود کنگره‌های شعر و قصه جوان که برگزار می‌شد بیشتر با غزل معاصر و شیوه‌های پرداخت به آن آشنا شدند و اساساً همه شاعران هم‌نسل ما و شاید چند سال جوان‌تر از ما آن‌جا به شکوفایی رسیدند. در حقیقت حرکت بسیار جدی که در غزل امروز ما اتفاق افتاده مدیون آن روزهاست و گمان می‌کنم سرمنشأ همه آن حرکت‌های جدی که در غزل دهه هفتاد به بعد ادامه داشت مدیون فعالیت‌ها و کوشش‌های استاد محمدعلی بهمنی است.

محمدعلی بهمنی، ۲۷ فروردین ۱۳۲۱ در بندرعباس متولد شده است. باغ بلال، در بیوزنی، عامیانه‌ها، گیسو، کلاه، کفتر، گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود، شاعر شنیدنی است، عشق است، نیستان، این خانه واژه‌های نسوزی دارد، من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم و غزل زندگی کنیم از مجموعه شعر‌های منتشر شده این شاعر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۲۹۹۶۲۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
با این وجود اوضاع از اینی که الان هست به مراتب بدتر داره میشه در اثر کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین