پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۰۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
دوستان حاضر در پارلمان دوست ندارند فایل کامل سخنان ظریف را بشوند. آنها تکه‌هایی که شبکه تلویزیونی وابسته به خاندان آل سعود منتشر کرده است را سر نیزه زده‌اند.

شعار سال:همانطور که پیش بینی می‌شد بعد از انتشار فایل صوتی ظریف، مجلس انقلابی به میدان آمد و بحث استیضاح ظریف را مطرح کرد.
 
اظهارات برخی از نمایندگان مجلس در مورد این فایل را بخوانید:
 
محمد باقر قالیباف: « مطمئنم خون شهید سلیمانی غربگرایان در کشور را رسوا و ریشه آن‌ها از کشور را خواهد کند. سر و صداهای این روزها نیز نشانه روشنی از فعالیت‌هایی است که می‌خواهند میدان را در برابر دیپلماسی قرار دهند و دوگانه فرصت طلبانه ایجاد کنند.»
 
احمدی بیغش: «ظریف خود گاندوست، اما کروکودیل‌ها هنوز زیر آب کدر کمین کرده‌اند. اما مساله بسیار اساسی و مهم در نفس اظهارات سخیف و ضد امنیت ملی وزیر امور خارجه است که نشان از عمق خیانت دولت و جریانات حامی آن دارد.»
 
سید نظام‌الدین موسوی: «‏مطالب مطرح شده در فایل صوتی آقای ظریف از چنان بار ضد امنیت ملی برخوردار است که ضرورت دارد هیات رئیسه محترم مجلس، سریعاً برای برگزاری نشست اضطراری پارلمان در این باره، تمهید کند. درحال رایزنی با همکاران برای اعمال ماده 234 یا استیضاح وزیر امورخارجه هستیم.»
 
آنگونه که از شواهد پیداست، دوستان حاضر در پارلمان دوست ندارند فایل کامل سخنان ظریف را بشوند. آنها تکه‌هایی که شبکه تلویزیونی وابسته به خاندان آل سعود منتشر کرده است را سر نیزه زده‌اند و می‌خواهند با آن به اهداف سیاسی خود برسند.
 
ظریف در این گفت‌وگو به نکته ظریفی اشاره می‌کند. وزیر خارجه می‌گوید که اجازه بدهند به مدت 4 ماه فقط به کار سیاست خارجی بپردازد و او را وارد بازی‌های سیاسی داخلی نکنند.
 
شاید همین حرف باعث شد تا امروز ظریف رسما وارد بازی انتخابات شود. در آستانه مذاکرات وین که به گفته طرف‌های مذاکره روند خوبی را طی می‌کند، به مجلس کشاندن وزیر امور خارجه و استیضاخ او، ضربه بزرگی به روند مذاکرات احیای برجام است.
 
تمام جریان‌های سیاسی در ایران می‌دانند که مذاکرات وین، تاثیر مستقیمی بر روی معیشت مردم می‌گذارد و همین معنا باعث شده است که برخی فکر کنند اگر این مذاکرات به احیای برجام ختم شود، کاخ آرزوی آنها دچار زلزله‌ای 8 ریشتری می‌شود.
 
رسیدن به قدرت در ایران تبدیل به چنان فضیلتی شده است که بسیاری حاضر هستند برای رسیدن به آن دست به هرکاری بزنند. اینکه فایل توسط چه کسی یا کسانی منتشر شده است ،به زودی مشخص خواهد شد. اما فهمیدن اینکه جریانی در حال گرفتن ماهی خود از آب گل آلود شده، چندان کار سختی نیست.
 
کاش امکان داشت جلسه استیضاح عطالله مهاجرانی در مجلس پنجم را برای نمایندگان مجلس دهم و بسیاری از سیاسیون پخش کرد. نمایندگان راست‌گرای این مجلس، پاشنه‌های کفش‌شان را بالا کشیده بودند تا وزیر ارشاد دولت سید محمد خاتمی را استیضاح کنند.
 
روزنامه‌ها حتی تیترهای خود را برای فردا آماده کرده بودند که مهاجرانی استیضاح شد. وزیر ارشاد وقت اما به مجلس آمد. حرف زد و تمام سوال‌ها پاسخ داد. در عین شگفتی نمایندگان به این استیضاح رای منفی دادند و مهاجرانی به کار خود ادامه داد.
 
البته رفتار ناطق نوری رییس مجلس پنجم هم در این داستان بسیار مهم بود. او در جلسه استیضاح  به تمام سخنان گوش داد و  از قبل آماده برخورد نبودند.
 
واقعا اگر ظریف به پارلمان بیاید و حرف‌هایی بزند که نمایندگان بین خود و خدای‌شان قانع شوند، حاضراند به استیضاح او رای منفی بدهند؟ من فکر نمیکنم. دوران نمایندگی مثل نمایندگان مجلس پنجم تمام شده است و الان فقط شکست رقیب مطرح است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  عصر ایران، تاریخ انتشار:  9 اردیبهشت1400، کدخبر:781754 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
دولت و وزیر خارجه ای که نتواند از یک فایل صوتی مراقبت کند آیا هنوز جایی برای دفاع دارد؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
مهم مدت زمان نیست مهم حرفی که زده شده آقای داننده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
من حس میکنم همیشه اوضاع صد برابر بدتر از اینی هست که این ها میذارن مردم بفهمه و الان نگرانم که بدی اوضاع به چه حدی رسیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین