پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
روزنامه نگار مقیم آمریکا در شبکه افق گفت: "دوستان من در اتاق فکر آمریکایی‌ها ساعت ۴ صبح شبی که حاج قاسم ترور شد به من گفتند که گرای این ترور را از ریاست‌جمهوری ایران گرفتیم. "
شعار سال: شب گذشته برنامه «جهان آرا»‌ی شبکه افق با حضور فردی به نام «داریوش سجادی» به موضوع افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف پرداخت که در آن کارشناس برنامه ادعایی را مطرح کرد که اگر به غیر از این شبکه نزدیک به سپاه در هر رسانه دیگر پخش می‌شد، عواقب بدی را برای آن رسانه باید متصور می‌شدیم.

این روزنامه نگار مقیم آمریکا در شبکه افق گفت: “دوستان من در اتاق فکر آمریکایی‌ها ساعت ۴ صبح شبی که حاج قاسم ترور شد به من گفتند که گرای این ترور را از ریاست‌جمهوری ایران گرفتیم. ”

نکته جالب در این گفتگو این است که وقتی مجری برنامه از او سوال می‌کند سند شما برای این ادعا چیست؟ سجادی می‌گوید من سندی ندارم، اما خبری بود که به بنده دادند و من هم برای شما بازگو کردم.

داریوش سجادی کیست؟

داریوش سجادی متولد سال ۱۳۴۱، روزنامه نگار سابق ایرانی و تحلیلگر مسائل سیاسی است که از دهه هفتاد شمسی به بعد زندگی در کشور آمریکا را برگزیده است. او همچنین کارمند اخراجی وزارت امور خارجه ایران است که تجربه روزنامه نگاری در روزنامه‌های ابرار و تهران تایمز را داشته است.

سجادی از سال ۶۶ وارد روزنامه ابرار می‌شود و روزنامه نگاری را از این روزنامه که یکی از روزنامه‌های چپ مذهبی محسوب می‌شد، آغاز می‌کند. او در سال ۷۱ و پس از برخی اختلاف نظر‌های سیاسی با مسئولان روزنامه ابرار، وارد روزنامه تهران تایمز می‌شود و در این روزنامه با مترجم بخش انگلیسی یعنی مژگان جلالی ازدواج می‌کند؛ ازدواجی که مقدمه سفر همیشگی او همسرش به آمریکا را رقم می‌زند و به اتفاق همسرش راهی کشور آمریکا و ساکن آنجا می‌شوند.

برخی بر این باورند که داریوش سجادی گرایش اصلاح طلبی دارد، اما به نظر اینچنین نیست چرا که او خود در این باره پیشتر به رسانه‌ها گفته بود: من از منتهی الیه جریان چپ خط امامی به این جریان پیوسته ام. پس برای ما اصلاحات جور دیگری تعریف شده بود. این چیزی که سال ۷۶ بالا آمد و قدرت را در دست گرفت، مطلوب ما نبود. اصلاح طلبان در تله دموکراسی افتاده اند. وقتی شما روی مواضع کشدار نشسته‌ای که بتوانی رای جمع کنی؛ به مشکل می‌خوری! اما اصلاح طلبی که من برای خودم تعریف کردم هنوز سر جای خودش مانده است. من معتقد هستم وقتی شما آب گل آلود را در بهترین ظرف چینی بگذاری بازهم ماهیت آن آب تغییری نمی‌کند. ولی دوستان اصلاح طلب افتادند دنبال ظواهر ماجرا. از نظر من حکومت درختی است که اگر میوه بد می‌دهد مربوط به خاک و کود نامناسب آن است. این خاک یعنی بستر اجتماع. حکومت که از آسمان نیفتاده است.

این فعال سیاسی که بر اساس گفته‌های خودش اکنون در کشور آمریکا ساکن و خانه نشین است جای دیگر در مورد اصلاح طلبان گفته بود: سال ۸۸ نقطه‌ی عطفی برای جدایی از جنبش سیاسی اصلاح طلبی بود. دقیقاً در روز قدس سال ۸۸ شعار نه غزه و نه لبنان شعار جنبش سبز بود که یکی از اصلی‌ترین میراث امام را زیر سؤال برد.

او در مورد نامزد مورد نظرش برای انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ نیز گفته است: در انتخابات ۹۲، من رأی ندادم، نامزد من «محسن رضایی» بود و همه جا هم اعلام کرده بودم؛ در محل ما، در آریزونا صندوق نگذاشته بودند و باید می‌رفتیم کالیفرنیا که ۶ ساعت در راه بودیم؛ به خاطر همین من رأی ندادم. در انتخابات ۹۶ نیز من رأی سفید دادم، رییسی نامزد مطلوب من نبود و من مخالف کاندیدا شدن رییسی بودم و شخصیت ایشان را مناسب ریاست جمهوری نمی‌دانستم.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مدارا، تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۶۰۵۴۸، www.modara.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
حاج قاسم عزیزمون رو ازمون گرفتن و همه ایرانی ها میدونستن اون موقع چه خبره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین