پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران، از علت استقبال مخاطبان از آثار ادبی دفاع مقدس، به دلیل حقیقی بودن نثر آن گفت.
شعار سال: راضیه تجار عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران، درباره ادبیات دفاع مقدس گفت: ادبیات دفاع مقدس بعد از جنگ ایران و عراق شکل گرفت. در این میان آثاری بوده اند که به درستی حق مطلب را ادا نکردند، اما این آزمون و خطا منجر به چاپ آثاری درخور و قابل دفاع شده است که محتوای مناسبی داشته و مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. بعضی از این آثار، چاپ‌های متعدد خورده و در زمان خود تاثیر مناسب را بر مخاطب گذاشته است.

وی با اشاره به اهمیت توانایی نویسندگان در این حوزه گفت: اکنون نیز ممکن است بعضی آثار از نظر زبانی، پرداخت و تکنیک، قدرت لازم را نداشته باشند، اما مهم است آنچه که در این زمینه نوشته می‌شود به دست نویسندگانی باشد که توانایی لازم را دارند.
 
محبوبیت کتاب‌های واقع گرا و فراتر از روایت محض
 
ادبیات و رمان‌های محض در وادی دفاع مقدس به صورت خیلی کم به وجود می‌آیند

نویسنده کتاب آتش زاد با اشاره به استقبال مخاطبان از آثار ادبی دفاع مقدس گفت: تاکنون آثار خوبی در زمینه ادبیات دفاع مقدس به چاپ رسیده است. به طور معمول در این زمینه آثار به صورت زندگینامه و خاطرات نوشته می‌شوند و ادبیات و رمان‌های محض در این وادی به صورت خیلی کم به وجود می‌آیند. از جهت اینکه این مجموعه داستان‌ها با حقیقت صرف روبرو است، مورد استقبال عموم مخاطبان قرار می‌گیرد.

تجار با بیان اهمیت نحوه ارائه آثار گفت: توجه به قوت قلم، چگونگی ارائه از نظر فضاسازی، دستور زبان و پرداخت عناصر داستانی جهت زیباتر شدن اثر، موجب استقبال بیشتر مخاطبان می‌شود؛ اما مهم است اثر یک روایت صرف نباشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۷۳۷۳۰۹، www.yjc.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین