پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
مقامات برلین در نخستین موضع گیری علنی و خصمانه خود علیه مراسم سالانه روز قدس، برگزاری این راهپیمایی ضد صهیونیستی را در آلمان ممنوع اعلام کردند.
شعار سال:  مقامات آلمان برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی روز قدس را که هرساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، در این کشور ممنوع کردند.

این نخستین باری است که مقامات برلین آشکارا نسبت به برگزاری این راهپیمایی که از سال ۱۹۹۶ تاکنون هرساله برگزار شده است، یک موضع سرسختانه و مخالف اتخاذ می‌کنند.

این در حالی است که اوایل هفته گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر لغو تظاهرات امسال منتشر شده بود.

گفتنی است که گروه‌های یهودی و هوادار رژیم صهیونیستی ظرف ۲۵ سال گذشته کوشیده‌اند تا مراسم روز قدس را به مثابه یک تظاهرات کاملاً ضد یهودی ممنوع کنند. لازم به ذکر است که در آلمان تقاضا برای نابودی اسرائیل یک اقدام غیرقانونی است.

افزون بر این، «جوزف شوستر» رئیس شورای یهودیان آلمان مدعی شده است که شرکت کنندگان در مراسم روز قدس «از آزادی بیان و آزادی اجتماعات برای گسترش نفرت و دشمنی خود (از رژیم صهیونیستی) استفاده می‌کنند».

سال گذشته نیز آلمان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را در زمره گروه‌های تروریستی قرار داد که همین امر، راه را برای ممنوعیت راهپیمایی روز قدس- به دلیل ارتباط آشکار آن با حزب الله- هموار ساخت.

گذشته از آن، برلین در سال ۲۰۱۶ شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس را از حمل پرچم‌های حزب الله منع کرد و مدعی شد که وجود تصویر یک سلاح تهاجمی و بالا برده شده در این پرچم‌ها دعوتی برای نسل کشی است!

شایان ذکر است که از سال ۱۹۹۶ تاکنون هرساله در روز قدس بین ۳۰۰ تا یک هزار زن و مرد مسلمان در شهر برلین راهپیمایی کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۲۰۲۴۰۵، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین