پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۶۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
بهروز تشکر مجری سرشناس رادیو و تلویزیون است که سال‌ها در برنامه به خانه برمی گردیم که از شبکه تهران پخش می‌شد مشغول به فعالیت بود. این مجری تلویزیونی در خصوص خوانندگانی که به سراغ مجری گری روی آورده‌اند گفتگو کرد که در ذیل از نظر می‌گذرانید.
شعار سال: بهروز تشکر درباره چند و، چون کار مجری گری و اینکه آیا ورود افراد سلبریتی از جمله خواننده، فوتبالیست و ورزشکار به حوزه اجرا درست است یا غلط گفت: همیشه حضور در صدا و سیما چه تلویزیون و چه رادیو یک آرمان دست نیافتنی بوده است و برای رسیدن به آن باید هفت خوان رستم را رد می‌کردیم و هنوز هم حضور در این محیط‌ها سرمایه‌های مادی و معنوی محسوب می‌شوند. درواقع ما از خیلی مراحل گزینش و آموزش عبور کردیم تا تبدیل به مجری شویم و آن هم به اندازه‌ای که بتوانیم نزد مردم مقبولیت و در اجرا نیز توانایی کافی داشته باشیم و به همین وسیله اجازه داشته باشیم جلوی دوربین‌های تلویزیون بایستیم و اجرا کنیم و پیام‌های مورد نظر را در ضمیر ناخودآگاه مردم منتقل کنیم. این‌ها مراحلی است که یک مجری باید طی کند.

در روز‌های خاص و ویژه مانند مناسبت‌ها مجریان هستند که معمولا با دستمزد اندک در سرما و گرما جلوی دوربین زنده تلویزیونی می‌ایستند و از همه توانمندی‌ها استفاده می‌کنند برای اینکه اهداف تلویزیون تحقق پیدا کند. این مجریان از دل مردم هستند که برخی از آن‌ها چهره و برخی دیگر صدای مناسب و اندکی افراد دیگر استعداد دارند و میزان فراگیری شان بالا بوده است و تعهد و انضباط دارند که با آزمون‌های سخت به تلویزیون آمده اند و به مجری شده اند که چنین چیزی واقعا جای افتخار دارد. در همین راستا پای برخی از سلبریتی‌ها به این حوزه باز می‌شود و خداوکیلی و با قاطعیت تمام هیچ نشانه‌ای از شرایط بالا را ندارند و تنها بر اتکا به شهرتی که در حوزه‌های هنری کسب کرده اند با دستمزد‌های چند صد میلیونی یک شبه ره صد ساله را می‌روند و پر مخاطب‌ترین و پر بیننده‌ترین ساعت‌های تلویزیون را به اشغال خود در می‌آورند.

این مجری ادامه داد: من فکر می‌کنم در حال حاضر مدیران تلویزیون از کارگزاران فضای مجازی که پول‌های بادآورده و بی حساب کتاب را پای سلبریتی‌ها می‌ریزند پیروی می‌کنند.

تلویزیون در حال حاضر اینگونه است که در هر شبکه‌ای یا بازیگران هستند یا خواننده‌ها و یا فوتبالیست‌ها حضور دارند. راستش پیشنهاد من این است که به یک کدام از این هنرمندان برنامه زنده سپرده شود تا اجرا کنند یا اینکه به آن‌ها بگویند که نیم ساعت و یک تنه برنامه را به دست بگیرند آن وقت معلوم می‌شود که این افراد توانایی مجری گری را دارند یا خیر؟

سرمایه سازی اصلا شایسته مدیران تلویزیون ما نیست

راستش سرمایه سازی اصلا شایسته مدیران تلویزیون ما نیست که مسئولیت خطیر دانشگاه عمومی را به این آقایان سپرده اند. من فکر می‌کنم مدیران ما دنباله روی از سرمایه سالاران می‌کنند و چنین چیزی آفت تلویزیون شده است و عده‌ای خاص و صاحب قدرت به هر قیمت از آن‌ها حمایت می‌کنند و این گروه آنقدر دست و بال این افراد را بازگذاشته اند که در انتخاب عرصه فعالیتشان آزادی مطلق دارند.

او در این خصوص که هنرمندان شاخه‌های مختلف عرصه هنر که به راحتی وارد اجرا می‌شوند چقدر امکان دارد در این مسیر موفق باشند بیان کرد: اگر موفق شده بودند حد اقل یک برنامه زنده برای اجرا به آن‌ها تعلق می‌گرفت. در روز‌های اولیه عید رضا صادقی با قاطعیت تمام اعلام کرد و گفت که به درد مجری گری نمی‌خورد و این دست مریزاد دارد چرا که خود تجربه کرد و شاهد بود که برنامه تلویزیونی و اجرا آن چیزی نیست که می‌بینیم. اگر به برنامه‌هایی که سلبریتی‌ها اجرا کرده اند توجه داشته باشیم و آن را ببینیم متوجه خواهیم شد که همه آن‌ها به صورت ضبط شده اجرا کرده اند و درست مانند دنیای بازیگری جملاتشان ادیت و منتاژ می‌شود.

در پایان امیدوارم در این حوزه فقط از افراد کاربلد استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۰۴۷۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
صدا و سيما هم خيلي وقته مسير بدي رو براي اوضاع بد رسانه اي پيش گرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
تلويزيون در ايران به هيچ عنوان نبايد باعث تكصدايي و تحليل هاي يك طرفه باشه مردم به خدا كه زده ميشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
عدم وجدت در ايران در حوزه رسانه باعث شه مردم روز به روز گيج تر بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
اگر در صدا و سیما امیدی به اصلاح بود در سال های 85 بود وگرنه الان که کلا قطع امیدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین