پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۷
رییس اتحادیه هوافضا با اشاره به رونمایی از ١٠ محصول جديد صنايع هوافضای ايران گفت: با استفاده از شرکت های دانش بنیان در حوزه هوافضا، ١٠ هزار شغل ایجاد شده است.

شعارسال: سالاری رييس اتحاديه هوافضا در مراسم افتتاحيه هفتمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايی و فضايی ايران که در برج ميلاد برگزار شد، گفت: فناوري و توليد محصولات جديد از شركت هاي دانش بنيان اين حوزه شکل می گیرد و در نمايشگاه امسال بيش از ١٠ محصول كه سابقه فعاليت در كشور نداشتند براي نخستين بار رونمايي مي شود.

وي با اشاره به اين ١٠ محصول گفت: اولين پهباد عمود پرواز كلاس سنگين جهت حمل بار، اولين پهباد گشت دريايي آب نشين، پنج مدل تاير ساخته شده براي هواپيماهاي مختلف، مجموعه واحد تنظيم و كنترل سوخت و هواي موتور جت، رگولاتور فشاربالاي فشار گاز،مدل سازي سريع در حداقل زمان در ابعاد بزرگ تسترهاي فوق دقيق با ديناميك بالا، ژيروسكوپ فيبر نوري، شتاب سنج بسيار دقيق سيستمهاي ناوبري، گرمكن تابشي كاتاليستي دماغه كامپوزيتي هليكوپتر، سنسور ارسال اطلاعات كارايي موتور به خلبان در حين پرواز، سامانه بومي ردياب و جستجوي حرارتي ديد در شب محصولاتي هستند كه براي نخستين بار در كشور رونمايي شده اند.

سالاری اظهار داشت: زمانی در کشور این تصور بود که سند هوا فضا در ایران فقط دفاعی و در بخش دولتی رشد می‌کند اما امروز بخش خصوصی نشان داده که سند هوا فضای کشور به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش خصوصی رشد می‌کند.

وی ادامه داد: با فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان هوا فضا بیش از 10 هزار شغل برتر در این حوزه برگزار شده این در حالی است که ایجاد شغل در صنعت هوا فضا کار آسانی نیست و مستلزم سرمایه‌گذاری‌های کلانی است آینده صنعت هوا فضای کشور منوط به فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش خصوصی است.

رییس اتحادیه هوافضا با اعلام هزار و 500 فارغ‌التحصیل هوا فضا در هر سال تصریح کرد: این فارغ‌التحصیلان می‌توانند با کارآفرینی و ایجاد کسب و کار یا فعالیت در دفتر بخش خصوصی به رشد صنعت هوا فضا کشور کمک کنند اتحادیه هوا فضا به این منظور شاخه‌های دانشجویی را در این دانشگاه‌ها راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به اعتماد بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوا فضا گفت: اگر به آن‌ها اعتماد می‌شد ما امروز می‌توانستیم ماهواره کاربردی یا ماهواره سنجشی در مدار به نام کشورمان در فضا داشته باشیم.

سالاری افزود: لازمه تحقق سند چشم‌انداز کشور در بخش هوا فضا اعتماد به بخش خصوصی است تلاش‌های زیادی برای عدم برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته است یک هفته قبل از برگزاری این نمایشگاه به ما اعلام کردند فرودگاه امام خمینی در اختیار هفتمین نمایشگاه هوا فضا قرار نمی‌گیرد اما با تلاش‌های اتحادیه بیش از 120 شرکت دانش بنیان هوا فضا با نمایش محصولات برتر خود در آن حضور پیدا کردند.

وی اظهار داشت: ما از دولت دو درخواست مهم داریم اخیرا حجم مذاکراتی که در صنعت هوا فضا با سایر کشور‌ها انجام شده به طور بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است این اتفاق فرصت مناسبی برای رشد این صنعت بوده و ما از مسئولان می‌خواهیم که توان فناوری داخل کشور را مدت نظر قرار دهند.

رییس اتحادیه هوافضا بیان کرد: در مذاکرات قرار شده 20 میلیارد دلار خرید در این حوزه انجام شود این بدان معنا است که ظرف 10 سال آینده 60 میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری انجام شده و این فرصت بسیار خوبی برای صنایع هوا فضا است اما خرید‌ها باید هوشمندانه انجام شود.

وی با بیان اینکه در سطوح مختلف فناوری بحث انتقال تکنولوژی و فناوری در نظر گرفته شود افزود: متأسفانه در مذاکرات با سایر کشور‌ها تا به امروز بخش خصوصی هیچ نماینده‌ای را نداشته است ما امید داریم حضور بازرسان و نمایندگان شرکت‌های طرف قرارداد خارجی برای بررسی توانمندی و محصولات کشور عملیاتی شده و سایر کشور‌ها از رشد صنعت هوا فضا کشور آگاه شوند.

سالاری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان عضو اتحادیه حجم زیادی از صنعت فضایی کشور را به عهده دارند گفت: بیش از 60 درصد محصولات و فناوری‌های هوا فضایی از دل این شرکت‌ها بیرون آمده است اما متأسفانه بیش از 2 سال است مجموعه‌های دولتی مطالبات این شرکت‌ها را پرداخت نکرده‌اند ما درخواست داریم برای جلوگیری از ورشکستگی یا خسران مالی این شرکت‌ها که فناوری و محصولات خود را در اختیار شرکت و دولت قرار می‌دهند مطالبات آن‌ها هر چه سریعتر پرداخت شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 4 آبان 1395، کدمطلب: 5832997 ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین