پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت: قالیباف نسبت به تیتر روزنامه شهرداری اعلام برائت کرد و گفت که تیتر روزنامه همشهری مورد تایید شهرداری نیست.

شعارسال: علیرضا رحیمی با اشاره به برگزاری نخستین نشست مجمع نمایندگان تهران با محمدباقر قالیباف و معاونان او در شهرداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به این‌که نشست دیروز نخستین جلسه در این راستا بود، نگاه تعاملی میان مجلس و شهرداری تهران در اولویت قرار داشت و آن‌چنان که پیش‌تر اعلام شد، موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دستور جلسه قرار نداشت.

او با بیان این‌که نگاه مجمع نمایندگان و کمیته‌های این مجمع به مسائل مختلف کار‌شناسی و موضوعی بود، به برخی نکاتی که در این نشست به‌عنوان عضو کمیته حقوقی و سیاسی مطرح کرده، پرداخت و گفت: در بحث حقوقی مطرح کردیم که شورای‌عالی استان‌ها باوجود ظرفیت‌هایی که بنابر قانون اساسی به‌منظور ارائه طرح به مجلس دارد، کارنامه قابل قبولی ارائه نکرده و از این ظرفیت به نفع شوراهای شهر و شهرداری‌ها استفاده نشده و درخواست کردیم از ظرفیت حقوقی شهرداری تهران برای کمک به حل این مشکل استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی نکات سیاسی مطرح شده در این نشست، با تاکید بر این‌که این نکات ارتباطی به معاونان شهرداری نداشته و مشخصاً مربوط به عملکرد شهردار تهران است، گفت: نکته نخست مربوط به انتقادی بود که نسبت به رویکرد شهرداری به دولت مطرح شد و اعلام کردیم که چرا رویکرد شهرداری تهران نسبت به دولت، رویکرد تخریبی است که به‌عنوان دلیل این مدعا نیز به برخی تیترهای منفی و تخریبی روزنامه همشهری علیه دولت در ماه‌های اخیر اشاره شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دیگر مربوط به فضای عمومی شهر تهران بود که در جهت تخریب دولت بکار گرفته می‌شود و تاکید کردیم که مردم فراموش نمی‌کنند در اوج مذاکرات ایران با ۵+۱ بیلبوردهای شهر تهران علیه تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای بود و شهرداری تهران نیز از پذیرش این مسئولیت شانه خالی کرد اما این توجیه برای مردم قابل پذیرش نبود.

او همچنین به برخی پاسخ‌های قالیباف در واکنش به این انتقاد‌ها اشاره کرد و گفت: شهردار تهران تاکید کرد که در هیچ دوره‌ای نگاه جناحی نداشته و همواره تنها متر و معیار ارزشی او انقلاب و ارزش‌های انقلابی بوده و هیچگاه اصلاح‌طلب و اصولگرا را به صورت گزینشی تفکیک نکرده است.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قالیباف همچنین نسبت به تیتر روزنامه شهرداری اعلام برائت کرد و گفت که تیتر روزنامه همشهری مورد تایید شهرداری نیست و بنابر شاهد یکی از معاونان شهرداری تهران که در جلسه حضور داشت، قالیباف پیش از حضور در جلسه مجمع نمایندگان به‌صورت تلفنی به مدیر روزنامه همشهری اعلام کرده که از تیترهای این روزنامه علیه دولت متنفر است.

او گفت: در ادامه نمایندگان تاکید کردند که این مساله به هرحال به حساب کارنامه شهرداری تهران نوشته می‌شود و درصورتی که رویکرد شهرداری تعامل با دولت است، باید این مسئله در عمل به اثبات برسد که آقای قالیباف مدعی شدند سطح تعامل و همکاری شهرداری با هیچکدام از دولت‌های پیشین وجود نداشته و شهرداری تهران همواره سعی داشته روابط خود با دولت را تقویت کند و در حال حاضر روابط شهرداری تهران و دولت در بهترین وضعیت ممکن است.

رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این نشست نسبت به فعالیت‌های سیاسی شهرداری تهران که شائبه فعالیت انتخاباتی را در پی دارد و مشخصاً این مسئله در شعار «جهاد ادامه دارد...» در بیلبوردهای تهران قابل ردیابی است، مسائلی مطرح شد و مطرح کردیم که شهرداری تهران با این شعار وارد تبلیغات شهری شده و المان‌هایی که برای ادامه یافتن جهاد مطرح شده، بریده از مفاهیم دفاع مقدس و مشخصاً درباره مدیریت شهری است.

او با بیان این‌که این مسئله مورد انتقاد و اعتراض بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفته، خاطرنشان کرد: این بنیاد نیز اعلام کرده که اگر شعار می‌دهید که جهاد ادامه دارد، چرا هیچ ردی از دفاع مقدس در این شعار وجود ندارد و صرفاً به کارنامه شهرداری تهران پرداخته شده است.

عضو مجمع نمایندگان تهران همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از نکاتی که در این نشست مطرح شد، مربوط به انتصاب‌های شهرداری تهران در یک سال گذشته است که با رویکرد جناحی، بیش از 8 نفر از اعضای جمعیت پیشرفت و عدالت در سطوح بالای مدیریتی بکار گرفته شدند که این افراد در ستادهای انتخاباتی قالیباف فعال بودند و گرایش سیاسی و جناجی آن‌ها قابل کتمان نیست.

او یادآور شد: همچنین در سراهای محلات واحدی به خانه‌های جهاد اختصاص یافته که شائبه شبکه‌سازی و فعالیت انتخاباتی را تقویت می‌کند و به این دلیل از قالیباف به‌عنوان مدیری که کارنامه ارزشمندی در دهه شصت دارد، پاسخگوی این شائبه‌ها باشند که البته پاسخ آقای قالیباف این بود که هیچگاه نگاه جناحی نداشته است.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به محورهای سه‌گانه تحقیق و تفحص و تاکید بر اینکه بحث انتصاب‌ها ارتباطی به این طرح تفحص ندارد، گفت: ممکن است شهروندان در بین تحقیق و تفحص مطرح کنند می تواند در مجموعه تحقیق و تفحص قرار گیرد ولی نکته مهمی که وجود داشت، نگاه آقای قالیباف به مجمع نمایندگان تهران و مجلس بود که نگاه سازنده‌ای بود اما تا به حال از این نگاه استفاده نشده و شهرداری نتوانسته از ظرفیت های مجلس به اندازه کافی استفاده کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در پاسخ به اینکه نمایندگان تا حد از پاسخ‌های شهردار قانع شدند، گفت: آقای قالیباف همان دیروز برخورد تند تلفنی با مدیر روزنامه همشهری داشته‌اند و از این تیترها ابراز نفرت کرده‌اند اما مساله این است که اینها به حساب شهرداری نوشته می‌شود و تیترهای همشهری را به حساب شهرداری علیه دولت می‌گذارند. اگر تنفری علیه تهدیدهای منفی در رابطه با دولت وجود دارد، باید در عمل نشان داده شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان صحت تماس تلفنی قالیباف با مدیر روزنامه همشهری و ابراز نفرت شهردار از تیترهای این روزنامه را باور کرد، گفت: این موضوع در جلسه و در حضور نمایندگان و البته معاونان شهرداری تهران اعلام شد و آقای قربانزاده، معاون فرهنگی شهرداری تهران در این باره شهادت دادند که این تماس و برخورد تند انجام شده است اما نگاه نمایندگان این بود که اگر تنفری علیه تهدیدهای منفی در رابطه با دولت وجود دارد، باید در عمل نشان داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اعلام نفرت قالیباف از تیترهای روزنامه همشهری علیه دولت، باید در روزهای آینده شاهد تیترهای وحدت‌بخش و امیدآفرین برای مردم باشیم و فراموش نکنیم نگاه مردم به دستگاه‌ها بسیاری از مواقع بر پایه روزنامه‌های وابسته به این دستگاه‌ها است.

رحیمی در پایان تصریح کرد: باتوجه به فرصت کمی که وجود داشت؛ عملاً به همه سوال‌ها پاسخ داده نشد و فقط به چند سوال در حوزه سیاسی پاسخ داده شد و همچنین قرار شد که کمیته مشترکی برای پیگیری امور میان مجمع نمایندگان تهران و شهرداری تشکیل شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 4آبان1395، کدخبر: 5833332: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین