پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: مشکل اصلی ما بی نظمی‌ها و نابسامانی‌های اداری و مالی، شهرداری است نه ساخت بیمارستان.
شعارسال: رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در سیصدومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که صبح امروز(سه‌شنبه) در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، در تذکر پیش از دستور با بیان اینکه بالاخره توپخانه وکلای شهردار در شورای شهر خاموش شد، اظهار کرد: اشخاصی که نه تنها از روی گزارش صورت‌های مالی تلفیقی سال 90 با چشمان بسته عبور کردند، بلکه یادآوری برخی از مندرجات این گزارش، فریاد آن‌ها را به آسمان بلند می کند، در پاسخ به مطالبی که طی دو روز گذشته، همکارانم ابراز کردند، ضمن تأکید بر این موضوع که دانستن، حق مردم است و انتشار آزاد اطلاعات را بهترین عامل برای مقابله با مفاسد اقتصادی می دانم، توجه افکار عمومی را به نکات ذیل جلب می نمایم.

وی ادامه داد: شما به خوبی می دانید که بنده قریب 30 سال در نظام سلامت، آموزش دیده و خدمت کرده ام و به همین دلیل و با توجه به ضرورت انجام پروژه‌های مرتبط با سلامت مردم، ذکر نامی از بیمارستان پروفسور سمیعی نداشتم و انجام پروژه را زیر سوال نبرده ام.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران،تصریح کرد: در بخشی از متن مورد نظر، صرفا گزارش حسابرس منعکس شده که با توجه به واکنش‌های همکارانم، ترجیح دادم تصویر این بخش از گزارش حسابرس را منتشر نمایم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما بی نظمی‌ها و نابسامانی‌های اداری و مالی شهرداری است، نه ساخت بیمارستان. همان‌طور که در گزارش صورت‌های مالی تلفیقی سال 90 مشاهده می شود، بابت واگذاری اراضی به خیریه امام رضا (ع) هیچ‌گونه ثبتی در دفاتر مالی شهرداری به عمل نیامده است.

حافظی با بیان اینکه قیمت زمین واگذار شده نیاز به بررسی کارشناسی مجدد دارد تا مشخص شود زمین مذکور، به چند درصد از قیمت واقعی به این خیریه واگذار شده است، اعلام کرد: در حالی از منابع شهر تهران حدود 60 میلیارد تومان تاکنون به این پروژه تزریق شده که هیچ تفاهم نامه ای تا این تاریخ بین شهرداری و متولیان پروژه مبادله نشده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 91 منابعی برای این پروژه در بودجه شهرداری مصوب شده در حالی که فعالیت‌های مالی آن برای ما نمایندگان مردم در شورای شهر تا این تاریخ غیر شفاف بوده و سهم مردم از این ثروت عمومی نامشخص است، گفت: از سوی دیگر ابهاماتی در رابطه با فعالیت‌های این خیریه وجود دارد که پیش از این نیز توسط برخی اعضاء و در صحن شورا مطرح شده ولی گزارش مکتوب و مستند به وسیله متولیان ارائه نشده است.

به گفته حافظی در بودجه سال جاری نیز 35 میلیارد تومان برای این پروژه پیش بینی شده و پرداخت آن منوط به اصلاح اساسنامه این خیریه و تعیین سهم شهرداری از این پروژه شده است که با وجود گذشت 7 ماه از سال تا کنون این اقدام رخ نداده و از سوی دیگر مقرر شده یکی از اعضاء شورای شهر از جایگاه حقوقی خود، به عنوان عضو هیأت مدیره خیریه معرفی شود که تا این تاریخ به واسطه تعلل هیأت رئیسه شورا، این انتخاب و معرفی، عملیاتی نشده است.

وی با طرح این سوال که چرا خانم آباد و خانم مشیر از جایگاه حقیقی خودشان عضو هیأت امناء این خیریه هستند تا شائبه رانت حضور این افراد در پرداخت‌های صورت گرفته به این خیریه ایجاد شود؟ افزود: یکی از اعضاء شورا، حافظی را متهم به ائتلاف نانوشته با اصلاح طلبان تندرو برای تخریب قالیباف نموده است، دوست عزیز، با این اوصاف همه خلایق باید با شما هم عقیده باشند و گرنه سیاسی برخورد می کنند یا به قول عضو دیگر شورا، مشکل شخصی با شهردار دارند یا برای دیده شدن این حرف ها را می زنند!

عضو شورای شهر اسلامی تهران گفت:سنگر گرفتن پشت اسامی و شخصیت‌ها و مفاخری همچون پروفسور سمیعی و سایر بزرگان، همچنین لفاظی‌های بی‌مورد و هزینه کردن از اعتبار خانواده های شهدا و جانبازان به جای شفاف سازی واقعی، زیبنده مدعیان مدیریت جهادی نیست، برای بنده علاوه بر سلامت جسم و روح مردم، سلامت مالی و انضباط اقتصادی مدیرانی که اموال مردم را به امانت، مدیریت می کنند، حائز اهمیت بوده و خود را موظف به مقابله با انحرافات و خطاهای آنان می دانم و توصیه می‌نمایم دوستان حامی شهردار، گردش آزاد اطلاعات را بپذیرند و در برابر دانستن که حق مردم است، سر تعظیم فرود آورند و در نهایت، قضاوت را به مردم و افکار عمومی واگذار می نمایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آبان 1395، کدخبر: ۵۸۳۲۵۸۸، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین