پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
پرونده تخریب تخلفات پاساژ علاءالدین این روزها با انتشار نامه‌ فرمانداری به مدیران شهری وارد فاز جدیدی شده است؛ پرونده‌ای که به گفته معاون فرمانداری تهران، بیم آن می‌رود بواسطه دستان پشت پرده، به سرنوشت شهرک زیتون دچار شود.
شعارسال: علی اصغر ناصر بخت درباره اجرای حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین به ایسنا گفت: متأسفانه در مجموعه شورا و شهرداری تهران گاهی درباره برخی موضوعات با فرار رو به جلو مواجه هستیم. موضوع علاءالدین را نیز یک فرار رو به جلوی آقایان می‌دانیم، چون اجازه می‌دهند تا تخلفی انجام شود.

وی ادامه داد: مالک مجتمع علاءالدین مدارک و مستنداتی ارائه داده است که نشان از ساختن طبقه هفتم با هماهنگی شهرداری دارد، براین اساس در تخلف ساخت طبقه هفتم پاساژ علاءالدین به همان میزان که شهرداری منطقه 11 و شهرداری مرکزی تهران تخلف کرده، شورای اسلامی شهر تهران هم تخلف کرده است، چرا که شورا ناظر بر عملکرد شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه سوابقی وجود دارد که شهرداری تهران در برخی تخلفات از جمله شهرک زیتون حکم کمیسیون ماده 100 را اجرا نکرده است، گفت: دست‌های پشت پرده و پنهانی وجود دارد که به دنبال این هستند سرنوشت تخریب طبقه هفتم مجتمع علاءالدین را به ماجرای تخلفات ساختمانی صورت گرفته در شهرک زیتون تبدیل کنند.ناصربخت اضافه کرد: همچنان که در بحث شهرک زیتون با وجود اصرار شورای امنیت کشور، جلسات مکرری در شورای تأمین استان تشکیل شد، اما شهرداری تهران حاضر نشد دیوارهایی را که مقدمه ای برای ساخت و سازهای غیر مجاز در آن منطقه از شرق تهران وجود دارد تخریب کند. در حالی که تخریب این دیوارها در صیانت از محیط زیست مردم تهران و حفظ پارک ملی جنگلی خجیر از اهمیت بسیاری برخوردار بود اما شهرداری تهران حاضر نشد، رأی کمیسیون ماده 100 را اجرا کند.

ناصربخت با اشاره به اینکه واحدهای صنفی زیادی در مجتمع علاءالدین، تحت‌تأثیر این تخریب هستند، تصریح کرد: همان‌طور که این ساختمان تحت نظارت فنی ساخته شده باید تخریب آن نیز تحت نظارت فنی باشد. باید مجموعه‌ای متخصص مسئولیت کار را عهده دار شوند و با یک برنامه مشخص تخریب طبقه هفتم انجام شود.

وی درباره اظهار نظر رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ارسال نامه ای عجیب و غریب از سوی معاون فرمانداری و اعتراض اعضای شورا، گفت: این نامه در فضای مجازی منتشر شده و هرکسی که این نامه را مطالعه کند قطعاً می‌تواند به این نتیجه برسد که فرمانداری تهران مخالف اجرای این حکم نیست و سپس می‌تواند درباره صحیح بودن اظهار نظر رئیس شورای شهر تهران قضاوت کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 4 ، تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 مهر 1395، شماره: 6338 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین