پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
معاون وزیر راه و شهرسازی، فضاهای عمومی شهری را محرک بازآفرینی شهری دانست و گفت: بازآفرینی شهری در ایجاد همبستگی اجتماعی تاثیرگذار است و باید در سیاست های مدیریتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شعار سال: دکتر محمد سعید ایزدی روز دوشنبه در سومین همایش ملی 'معماری و شهرسازی در گذر زمان' که در دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: در گذشته به موجودیت شهرها کمتر توجه شده است، در حالیکه در دهه های اخیر به استناد سیاست های دنیا، آینده معماری و شهرسازی به بازآفرینی شهرهای موجود بستگی دارد.

وی اضافه کرد: در دهه های گذشته تغییرات سریعی رخ داده است که به شکل فزاینده ای بازآفرینی شهری را به عنوان سیاست کلیدی در ایجاد تحولات اجتماعی و اقتصادی کشورهای دنیا معرفی کرده است و کشور ما نیز به این سمت در حال حرکت است.

ایزدی ادامه داد: وضعیت امروز شهرها، آلودگی و فقر به گونه ای است که در مقابل کوچکترین تغییر اقلیمی، ناپایداری در ابعاد مختلف رخ نمایانده و کیفیت زندگی را به پایین ترین حد رسانده است.
وی گفت: شاید بازآفرینی به این علت مورد توجه دنیا قرار گرفته است که تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی شهر را در یک ساختار هم پیوند و یکپارچه مورد توجه قرار می دهد.
ایزدی با بیان اینکه عرصه های عمومی می تواند همبستگی اجتماعی، سلامت و رفاه شهروندان را تقویت کرده و سرمایه گذاری پایدار شهری و اقتصاد شهر را توسعه دهد، خاطرنشان کرد: قلمروهای عمومی، فعالیت های خرد را منسجم و موجب همبستگی سازمان فضایی شهر و تولید سرمایه اجتماعی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، فضاهای عمومی و شهری را محرک بازآفرینی شهری دانست و افزود: اگر یک فضای عمومی ویژگی هایی داشته باشد که اثرگذار باشد، می تواند در تقویت بافت پیرامونی خود نیز موثر باشد و برای احیای بافت های پیرامونی خود عمل کند.

سومین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان به مدت یک روز و با حضور محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 25 آبان 1394، کد مطلب: 81840978 (4990682):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین