پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
نخستین محصول کاندنسیت واحد استحصال اتان پالایشگاه پارسیان سپهر به تولید انبوه رسید. به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش پارسیان سپهر، در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، نخستین محصول واحد استحصال اتان در شهرستان‌های مهر و عسلویه با نام تجاری C۵+ رونمایی شد.
شعار سال: براساس این گزارش، این محصول یکی از میعانات غنی و گرانقیمتی است که با استفاده از تکنولوژی مدرن و روز دنیا جداسازی شده و برای تولید بنزین و سوخت "های‌تک" کاربرد و استفاده دارد.

گاز طبیعی که از مخازن گازی استحصال می‌شود عمدتاً حاوی حجم قابل ملاحظه‌ای میعانات گازی یا هیدروکربن‌های مایع است که عمدتاً از پنتان و هیدروکربن‌های سنگین‌تر مانند C۵+ تشکیل شده و به شیوه‌های مختلف قادر به تبدیل به نفت سفید، بنزین، سوخت جت و... هستند.

میعانات گازی تولیدی پالایش پارسیان سپهر بدلیل نداشتن H۲S و مرکاپتان، و همچنین پایین بودن مقدار آب و جداسازی گوگرد از آن نه تنها جزو شفاف‌ترین محصولات در این حوزه است، بلکه با جلوگیری از تولید آلاینده‌ها دارای ارزش‌های زیست محیطی نیز است.

گفتنی است، طرح ملی و عظیم اتان‌گیری از گاز طبیعی در شهرستان مُهر استان فارس و عسلویه بوشهر توسط ستاد اجرایی فرمان امام در هفته‌های اخیر توسط رئیس‌جمهور بصورت رسمی افتتاح شد و روزانه ظرفیت دریافت خوراک ۷۵ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی را داراست.

در این مجتمع ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز دی اکسید کربن از گاز طبیعی گرفته می‌شود و تولیدات آن سالانه ۳.۳ میلیون تن انواع ال‌پی‌جی و کاندنسیت است که ۲ میلیون تن از این محصولات (اتان، بوتان، میعانات شیرین و پروپان) صادر خواهد شد که مبلغ قابل توجه یک میلیارد دلار ارزآوری در سال برای کشور به همراه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی نیپنا، تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۲۴۹۵، www.nipna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین