پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام کرده آماده تامین مالی سازندگان کلیپ‌های ویدیویی در سایت خود است که دستورالعمل‌های این سرویس را دنبال می‌کنند نه فقط کسانی که واجد برنامه تبلیغاتی باشند.یوتیوب در راستای رقابت با تیک تاک، یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری را برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیویی Shorts ایجاد می‌کند.
شعارسال:یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام کرده آماده تامین مالی سازندگان کلیپ‌های ویدیویی در سایت خود است که دستورالعمل‌های این سرویس را دنبال می‌کنند نه فقط کسانی که واجد برنامه تبلیغاتی باشند.

این صندوق در ماه‌های آینده راه اندازی می‌شود و امسال و سال آینده به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت خواهد کرد. یوتیوب از طریق این صندوق هر ماه به هزاران تولیدکننده که برای سرویس Shorts ویدیو می‌سازند و ویدیو‌های آن‌ها بیشترین بازدید را دارد، پول پرداخت می‌کند. همچنین استفاده آزمایشی از تبلیغات را در این سرویس آغاز خواهد کرد.

تشکیل صندوق برای تولیدکنندگان محتوا در سرویس Shorts، جدیدترین اقدام در رقابت برای جلب شخصیت‌های آنلاینی است که از موفقیت سرویس ویدیویی تیک تاک انگیزه پیدا کرده اند. شرکت اسنپ پاییز گذشته صندوق جدیدی را برای پرداخت پول به کسانی که بهترین عملکرد را در سرویس ویدیویی این شرکت داشته اند، راه اندازی کرد. فیس بوک هم تلاش کرده ستاره‌های مجازی را جذب کند و ضمن کپی برداری از قابلیت‌های تیک تاک، تبلیغات بیشتری را در ویدیو‌های کوتاهتر خود معرفی کرد.

یوتیوب که بخشی از گوگل است، ستاره‌های تیک تاک را استخدام کرده است و با اعلام فعالیت صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری، قابلیت‌های خود را توسعه می‌دهد تا تولید ویدیو برای سرویس Shorts را راحت‌تر کند. بخشی از موفقیت تیک تاک، راحتی ساخت ویدیو در تلفن‌های هوشمند بوده است.

یوتیوب پیش از رقیبان شبکه اجتماعی خود، به تامین مالی تولیدکنندگان محتوا می‌پرداخت. این شرکت بیش از یک دهه است فروش تبلیغات را با سازندگان ویدیو تقسیم می‌کند و باعث شکل گیری کسب و کاری شده که سال گذشته ۱۹ میلیارد دلار از فروش تبلیغات درآمد داشت.

با این حال بسیاری از فعالان یوتیوب موفق نشده اند مخاطبان دائمی جذب کنند و این سایت را ترک کرده یا به تولید در تیک تاک و اینستاگرام روی برده اند. یوتیوب سرویس Shorts را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد و ابزار‌های متعددی را برای سازندگان ویدیو عرضه کرد تا درآمدزایی را به فراتر از حوزه تبلیغات گسترش دهد. گوگل به سرمایه گذاران اعلام کرد سرویس Shorts تا مارس بیش از ۶.۵ میلیارد بازدید روزانه داشت که تقریبا دو برابر آمار دسامبر بود. یوتیوب هفته گذشته به همه کاربران در سایت خود اجازه داد در Shorts ویدیو بارگزاری کنند.

 الگوریتم یوتیوب برای نمایش دادن ویدیو‌ها در رده بالاتر، از سال ۲۰۱۲ زمان مشاهده را در اولویت قرار داده است. ایمی سینگر، مدیر یوتیوب در یک پست وبلاگ صندوق جدید را نخستین گام در شکل گیری مدل کسب و کار برای Shorts توصیف کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب زوم، تاریخ انتشار ۲۴ اردبیهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۰۴۱، webzoom.ir
اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین