پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استانهای مختلف برای برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، به هشت منطقه تقسیم شده اند که جشنواره در چهار منطقه برگزار شده و تا پایان سال در چهار منطقه دیگر برگزار می شود.

شعارسال: مرتضی رحمانی موحد جمعه شب در مراسم پایانی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با رویکرد آئین های مذهبی و سفره های نذری در هتل میثاق مشهد افزود: این جشنواره ها هدف حمایت از تنوع فرهنگی و احیای غذاهای بومی و محلی مناطق مختلف کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با برگزاری سفره ایرانی در همه مناطق مورد نظر، جشنواره ملی سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری نیز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره باعث شناخت بهتر فرهنگ و محیط جامعه میزبان می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استان کشور جاذبه های مختلف گردشگری در زمینه های گوناگون دارد و در این میان سفره امام رضا(ع) در شهر مشهد بزرگترین و تاثیر گذارترین سفره ایران را به خود اختصاص داده است.

رحمانی موحد ادامه داد: جشنواره چهارم سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در چهارچوب مشهد2017 ارزیابی می شود و حضور بخش خصوصی در برگزاری این جشنواره قابل تقدیر می باشد.

معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری باعث پیوند عمیق فرهنگهای مختلف با یکدیگر می شود چرا که این جشنواره ها با هدف تبدیل غذای بومی و سنتی به یک استاندارد و جاذبه گردشگری طراحی شده است.

رحمانی موحد گفت: سفره ایرانی بخشی از تاریخ، فرهنگ و ارزشهای کشور است که از گذشته های دور از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و می تواند تاثیرگذاری تاریخی خود را به رخ گردشگران بکشد.

در این جشنواره در قسمت آشپزها، مصطفی صمدی و محسن خاکساری از خراسان رضوی، حسین پازوکی از سمنان، بتول نقی زاده کاخکی از خراسان جنوبی و عبدالواحد رحیمی از خراسان شمالی رتبه های برتر را کسب کردند.

در بخش رستورانها نیز سفره خانه سنتی دارچین از سمنان، اقامتگاه بوم گردی وصال رویان از خراسان شمالی، هتل ایران گردی و جهانگردی بیرجند از خراسان جنوبی و رستوران اصیل شاندیز از خراسان رضوی نیز به عنوان رتبه های برتر معرفی شدند.

چهارمین جشنواره فرهنگی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سمنان پنجم تا هفتم آبان ماه در هتل میثاق مشهد برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 7 آبان 1395، کدمطلب: 82284829 (5635237) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین