پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
اینکه به غلط به اسم مدیریت به مدیران سیاسی آنقدر اختیار خارج از چارچوب ادیم که حالا نمی‌شود جمع شان کرد، قابل کتمان و انکار نیست. از یکطرف به نظمی که می‌خواستیم نرسیدیم و از طرف دیگر، وجهه مان نزد مردم خراب شده است. آیا وقت اصلاح امور در گام دوم انقلاب فرا نرسیده؟ توجه شما را به برخی از عبارات مورد استفاده توسط آقای عنابستانی در زمان تصدی پست فرمانداری جلب می‌کنیم.

شعار سال:علی اصغر عنابستانی، که پس از رسانه ای شدن ابن ماجرا در توییتر با هشتگ «شهید بهشتی» توییتی با این مضمون منتشرکرده بود که «یه وظیفه برای منه که ایمان آوردنه، یکی هم برای خدا که دفاع کردنه!» در کتابش که با عنوان «فرماندار فرمانبردار»! منتشر شده است به این نکته اذعان می کند که برای موفقیت در انجام «مدیریت جهادی» گاهی باید از ابزار سیلی زدن استفاده کرد.
 
با گذشت بیش از چهار ماه از ماجرای سیلی یک نمایند مجلس یازدهم به صورت عابد اکبری، سرباز وظیفه  ۲۲ ساله پلیس راهور هنوز هم ابعاد این ماجرا به طور کامل مشخص نشده است.
 
علی اصغر عنابستانی، که پس از رسانه ای شدن ابن ماجرا در توییتر با هشتگ «شهید بهشتی» توییتی با این مضمون منتشرکرده بود که «یه وظیفه برای منه که ایمان آوردنه، یکی هم برای خدا که دفاع کردنه!» در کتابش که با عنوان «فرماندار فرمانبردار»! منتشر شده است به این نکته اذعان می کند که برای موفقیت در انجام «مدیریت جهادی» گاهی باید از ابزار سیلی زدن استفاده کرد.
 

این کتاب در سال 1393 توسط نشر قدس به چاپ رسیده و در توضیح عنوان آن آمده: «مروری تجربی بر اصولِ مدیریت جهادی» آن هم «به کوشش: علی‌اصغر عنابستانی»! در کتاب «فرماندار فرمانبردار» خاطراتی از دوران فرمانداری آقای عنابستانی در شهرستان سبزوار - شکلی که هرکدام یک آموزه را به مدیران جهادی معرفی کند - نگاشته شده است.
 
در صفحۀ 81، این کتاب و در مطلبی با عنوان «دستورهایت باید اجرا شود! شک نکن!» مطلبی نوشته شده که مشتی است نمونۀ خروار:
 
«به معاونم گفتم: من در حال برگشت به سبزوار هستم و در مسیر مستقیماً به پلیسِ راه خواهم رفت. اگر تا به آنجا برسم کامیونِ کتاب رفته باشد که هیچ و اگر نرفته باشد، در همان پلیسِ راه چنان سیلی به گوش فرمانده نافرمان خواهم زد که به دیوار بچسبد!»
 
او همچنین در صفحه 153 در توبیخ یک دهیار می‌نویسد: «در حضور جمع گفتم: فعلاً حرفت را نشنیده می‌گیرم اما اگر یک بار دیگر مانعی برای انتقال آب به روستاهای دیگر ایجاد کنی، می‌دهم از ستونِ همان روستا آویزانت کنند ...» در خود متن کتاب، سه‌نقطه درج شده و مشخص نیست ادامۀ صحبت چه بوده که نوشته نشده است!
 
صفحۀ 23 تحت عنوان «اعتقادات را با هیچ صندلی عوض نکن!» با افتخار از این نوشته که به‌عنوان فرماندار، در همایش جناح سیاسی خود شرکت کرده و در مقابل توبیخی استاندار، اعتراض می‌کند. در صفحۀ 24 می‌نویسد: «استاندار سعی کرد آرامم کند و تأکید کرد که توبیخی را برای دلخوشی نماینده و وزیر نوشته! و هیچ جا ثبت نشده و در پرونده نگهداری نخواهد شد. قول داد که نسخه دیگری از آن نباشد و همه را جمع کند ...»
 
همچنین در ص 103، قوانین هفتگانه‌ای را که میان او و راننده‌اش به‌عنوان میثاق قرار داده شده، می‌شمرد. مورد 4 نوشته شده: «در صورت تخلّف و مواجهه با پلیس، به هیچ عنوان حق نداری اسم من را بیاوری و به دیگران معرفی کنی! راننده شخصاً و تماماً مسئولِ تخلفات خودش می‌باشد.»
 
و مورد 5: «هر وقت من عجله دارم فقط من عجله دارم. این موضوع هیچ ربطی به راننده ندارد!»
 
صفحه 131 و 132 نیز از تجربۀ سرهنگی می‌گوید که در زمان خدمت سربازی باعث اضافه‌خدمت خوردن و افتادنش در منطقه‌ای سخت شده، اما بعد از سال‌ها زمانی که فرماندار می‌شود او را می‌بیند: «رنگش پرید. گفت عذرخواهی می‌کنم حاج‌آقا. گفتم: هیچ نیازی نیست! تو وظیفه‌ات را انجام داده‌ای و من هیچ ناراحتی از آن سال‌ها به دل ندارم.»
 
نکته جالب اینکه همین نماینده مجلس روزی به خاطر انجام‌وظیفه توسط سرباز به صورتش سیلی می زند.
 
اما نکته قابل توجه اینکه در ابتدای این کتاب آمده است که «مدیریّت توان خاصی است که در ژن و نهاد خیلی‌ها به صورت ویژه وجود دارد.»
 

عابد اکبری کجاست؟
 
۲۴ اسفند ماه روزنامه همدلی طی انتشار مطلبی مدعی شد که عابد اکبری، مأمور راهور پلیس به خشک شویی نیروی انتظامی منتقل شده است. این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود:«سرباز اکبری از یگان عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی، جایی که مسئولیت کنترل رفت و آمد روی خطوط ویژه را به‌عهده دارد، جدا شده و به خشکشویی راهور در قرارگاه این سازمان منتقل شده است. مسئله‌ای که به‌نظر می‌رسد کمی عجیب باشد و باید این سوال پرسیده شود که چرا سربازی که قانون را به درستی اجرا کرده حالا باید به خشکشویی منتقل شود؟»
 
ماجرای انتقال این سرباز اما فردای همان روز از سوی رییس پلیس پایتخت تکذیب شد. سردار حسین رحیمی گفت: این سرباز نیروی عملیات پلیس راهور است و در همان بخش نیز فعال است و اخبار منتشر شده در مورد انتقال وی شایعه است. وی در پاسخ به پرسش خبرگزاری ایسنا در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده و شکایت از عنابستانی نیز گفت: مسیر ما، مسیر قانون است و ما شکایتمان را به طور رسمی اعلام کردیم. ما علاوه بر قوه قضائیه با مجلس نیز مکاتبه کردیم و فیلم ایشان و تخلف ایشان را ارسال کردیم و از طریق مجاری قانونی به شکایتمان ادامه خواهیم داد.
 
خبرنگار دیده بان ایران هم در تماس با پدر عابداکبری خواستار توضیح او درباره آخرین وضعیت فرزندش شد که آقای اکبری ضمن عذرخواهی اعلام کرد که نمی تواند درباره این موضوع توضیحی بدهد.
 
آخرین اظهارنظر نماینده مردم سبزوار در مجلس در اسفند ماه گذشته انجام شد. گفت‌وگویی کوتاه که به صورت جداگانه روی سایت ایسنا منتشر نشده است. عنابستانی در پاسخ به این پرسش که نتیجه پرونده‌اش در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و در دادستانی چه شده است، گفت: علاقه‌ای به گفت‌وگو این خصوص ندارد. نماینده مردم سبزوار در عین حال گفت: زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. ماجرا آن طور که فضاسازی رسانه‌ای شد، نبود. من از نیروی انتظامی و از آن سرباز به علت توهین شکایت کردم و پرونده در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است. پرونده نیروی انتظامی علیه اینجانب نیز در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم در حال انجام دادن کار خودش است. تا آنجا که من اطلاع دارم نیروی انتظامی حاضر نشده پاسخ مجلس را بدهد اما هیئت نظارت بر نمایندگان رئیس و نایب رئیس و سخنگو دارد؛ می‌توانید از آنها در مورد پرونده‌ام سوال کنید.
 
هرچند رییس پلیس راهور تهران بزرگ پس از انتشار این گفت وگو اعلام کرد که از شکایت عنابستانی خبر ندارد اما به نظر می رسد که "مدیریت جهادی عنابستانی" تا اینجای کار حول محور تکذیب، تایید و کتمان می چرخد. مدیریتی که مشخص نیست با افرادی مانند نماینده سبزوار کشور را به کجا خواهد کشاند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1400، کدخبر: 108102، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین