پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
تمرینات ورزشی راه بسیار مناسبی برای سلامتی، یادگیری کار تیمی، نظم و انضباط برای بچه هاست.

شعار سال: تحقیقات اخیر نشان می دهد که بچه‌هایی که در فعالیت های ورزشی مدرسه شرکت می کنند در مقایسه با همسالان شان اجتماعی تر بوده و کمتر به مشکل بر می خورند.جهت کمک کردن به بچه ها برای لذت بردن از ورزش و زندگی شان این موضوع بسیار مهم است که مربیان راه های مناسب و امنی را به آنها آموزش دهند.
چرا آسیب اتفاق می افتد؟
دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آسیب ها اتفاق می افتند:
آموزش نامناسب، تکنیک نامناسب، نقص تجهیزات و لوازم، و مسائل آناتومی و بیومکانیکی ورزشکار.
آسیب استفاده مفرط (over use)چیست؟
دو نوع از آسیب هایی که بچه ها در ورزش بیشتر با آن روبرو هستند عبارتند از: آسیب حاد و آسیب استفاده مفرط
آسیب های حاد فقط ناشی از اتفاقات آسیب زا مانند افتادن و ضربه خوردن به طور مثال پا یا بازوست. بعضی از مثالهای معمول آسیبهای حاد عبارتند از شکستگی استخوان، رگ به رگ شدن و جابه جا شدن استخوان.
آسیب های استفاده مفرط، تشخیص و درمانشان سخت تر است زیرا آنها در طول زمان و پنهانی اتفاق می افتند. وقتی که آسیب های یا جراحت های مکرر روی تاندونها، استخوان ها و مفصل ها اثر بگذارند، آسیب استفاده مفرط توسعه پیدا می کند. مثالهای معمول مثل بازوی تنیس بازان، شانه شناگران، ورم زانو و
چگونه می توان به بچه ها آموزش داد که ایمن و صحیح و سالم بازی کند؟
۱-تشویق به شرکت در فعالیت ها و آزمون های جسمانی و ورزشی
۲-داشتن آزمون جسمانی سالانه اجازه می دهد به گزینش، پیشگیری و درمان در هر شرایطی.
۳-گرم کردن قبل از فعالیت
گرم کردن قبل از فعالیت شامل بالا بردن تدریجی ضربان قلب ورزشکار از سطح استراحت و کاهش احتمال آسیب دیدگی با انجام فعالیت هایی مثل دویدن آرام و درجا ست. انجام حرکات کششی جهت افزایش دامنه حرکتی ،قدرت کشش ماهیچه ها و جلوگیری از آسیب.البتهکشش باید تا آستانه تحمل باشد نباید فراتر رود کشش را برای ۱۰ تا ۱۲ ثانیه نگه دارید.
۴-سرد کردن مناسب بعد از تمرین
به ورزشکارانتان آموزش دهید بعد از تمرین آرام بدنشان را سرد کنند ، این به قلب آنها اجازه می دهد تا تدریجاً به حالت استراحت یا سطح استراحت برگردد. انجام دو باره کشش ممکن است برای اجتناب از آسیب کمک کننده و مفید باشد.
۵- استفاده از تکنیک و آموزش مناسب
مربیان و افراد آموزش دیده ای وجود دارند برای اینکه تکنیک صحیح را برای اجتناب از آسیب دیدگی آموزش دهند. این خیلی مهم است که ورزشکاران به دستورالعمل ها توجه کنند.
۶-ثابت قدم بودن و علاقه مند بودن به قوانین و روشها می تواند به پیشگیری از آسیبها کمک کند. اغلب آسیبهای استفاده مفرط به دلیل آموزش یا تکنیک نامناسب است.
۷-قبل از شروع هر گونه آموزش یا فعالیتی با یک فیزیولوژیست یا مربی دیگری مشورت کنید برای اینکه اطمینان از اینکه برنامه تمرینی باعث ایجاد مسائل حاد آسیب دیدگی ودیگر مشکلات نمیشود.
۸-آموزش تدریجی را افزایش دهید.
زمانی که تصمیم می گیرید که آموزش ورزشکارانتان به سطح بالاتر ببرید به خاطر داشته باشید که در هر هفته فقط ۱۰ درصد افزایش فعالیت داشته باشید نه بیشتر، این به بدن اجازه می دهد تا زمان کافی برای ریکاوری داشته باشد.انتظارات و اهداف خود و ورزشکارانتان را چک کنید.
۹-لوازم مناسب بپوشید.
مطمئن شوید از تجهیزات مناسب ( کفش ورزشی ولباس ) اندازه و استفاده کنند. بعضی چیزهای ساده مثل چک کردن هفتگی لوازم و تجهیزات می تواند آسیب ها را به حداقل برساند.
۱۰-به مقدار کافی آب بنوشید.
ورزشکاران اغلب آب رسانی را به عنوان یک مرحله ضروری برای خوب دویدن فراموش می کنند. آب رسانی به ماهیچه ها برای عملکردمناسب و همچنین دوری از اسپاسم و گرفتگی کمک شایانی میکند.مطمئن شوید که ورزشکاران شما هر ۳۰ دقیقه یک بار استراحت با نوشیدن آب داشته باشند.
۱۱-استراحت و زنگ تفریح
بچه هایی که در طول سال ورزش زیاد می کنند بیشتر از بقیه تجربه آسیبهای استفاده مفرط را دارند. چون آنها این امکان رابه بدنشان نمی دهند که استراحت کافی کند و ریکاوری شود. ورزشکارانتان را تشویق کنید که حداقل یک فصل در سال را استراحت کنند. آنها را به ورزش های مختلف در طول سال وادار کنید زیرا استفاده از یک ورزش به طور مداوم در طول سال باعث آسیب ها استفاده مفرط می شود. اگر یکی از ورزشکاران تان زخمی شد یا درد شدید داشت شما باید فوراً حرکت و تمرین را متوقف کنید. بازی یا فعالیت همزمان با درد ممکن است آسیب را بدترکرده با عث مشکلات ثانویه جدی شود. اگر یکی از ورزشکانتان خونریزی، ورم مفصل یا احساس سرگیجه داشت، سریعا اقدامات لازم صورت گیرد
اگر ورزشکاری آسیب دید چه کار باید انجام داد؟
اگر ورزشکاری احساس درد داشت یا علائم دیگری که ممکن بود نشان دهنده آسیب باشدباید فورا رسیدگی شود ، به والدین و دکتر بیان شود. اگر آسیب زود تشخیص داده شود، زود درمان گشته و ورزشکار می تواندسریع به تمرین برگردد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ورزش هرمزگان، تاریخ انتشار 14 مرداد 95 ، کد مطلب: 19270: www.varzesh5.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین