پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که دشمنان به عناوین مختلف اسلام را غلط تفسیر می کنند، گفت: امروز می خواهند اسلام را از محتوا بیندازند و آن را از اساس از بین ببرند همانطور که در زمان امام سجاد (ع) می خواستند مدینه را از وحی و اسلام تهی کنند.

شعار سال: به گزارش خبرنگار سیاسی، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: امروز به عناونین مختلف اسلام را غلط تفسیر می کنند. آدم هایی مثل سران آل سعود و حکام مرتجع منطقه نوکرانشان را، با خود همراه می کنند.

وی ادامه داد: همان بساطی که بنی مروان و بقیه بر سراسلام آوردند و امام سجاد (ع) را چنین منزوی کردند و امام سجاد با صحیفه سجادیه تفکر اسلام را با دعا بیان می کرد امروز هم دنبال آن هستند.

خطیب جمعه تهران گفت: اگر تمام جهان چه مسیحی، یهودی، زرتشتی و مسلمان در هر نژاد و سبک و شیوه ای به همراه ایشان برویم و راه امام عصر را طی کنیم و به انتظار او باشیم و چشم راه به آمدن او بدوزیم زندگیمان با محتوا می شود. زندگیمان چنین نخواهد بود. این که به این روز افتاده ایم چون چنین راهی را نمی رویم.

امامی کاشانی گفت: آن زمان به تضرع امام سجاد (ع) توجه نشد و دنیای اسلام چنین پیش آمد که خون مقدس حضرت حسین (ع) در هر برهه از زمان که می خواستند اسلام را بی محتوا کنند نشان می داد که آنها خبیث و جانی بوده و طرفدار اسلام نیستند و این آخوندهای درباری هستند که تفکر و برنامه آنها را برای مردم بیان می کنند، امروز هم ما با همین وضع روبرو هستیم یعنی فرهنگ اسلام و مسیحیت الان به این روز افتاده است.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر مسیحیت فرهنگ خود را درست نگه می داشت امروز شاهد این دوکاندیدای ریاست جمهوری که 2 آدم بی ربط و مزخرف اند نبودیم که حیف است اسم کلمه آدم را رویشان بگذارند تمام شعارهایشان در آدم کشی و جنایت است.

امام جمعه موقت تهران افزود: این افراد به جای اینکه بگویند برای ملت آمریکا چه می‌کنند و از اخلاق، فضایلشان، مکتب و آداب مسیحیت و اقتصاد مردم بگویند برخاسته اند علیه ملت های مظلوم شعار می دهند.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: اگر ملت آمریکا و اروپا به هویت خودشان بازگردند، یک نفر هم به آنها رای نمی دهد. آنها را از جامعه طرد می کنند.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: آنکه آنها به خودشان اجازه می دهد حرف بزنند به خاطر این است که ملت ها محتوایشان را از دست داده اند، از بین رفتند و مردم را از بین بردند و جوانان را به راه فساد، مشروب، الکل، رقص و سازو آواز انداخته اند.

وی با بیان این که راه دنیا و جهان اسلام انتظار فرج است خطاب به مسلمان جهان گفت: مسلمانان دنیا اگر می خواهید به خودتان را پیدا کنید، باید در انتظار فرج باشید چرا که انتظار فرج آدم را روی پا نگه می دارد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: اگرمسلمانان عربستان به انتظار فرج بودند این حاکمان غلط را از کشورشان بیرون می کردند. اگر مردم مسلمان در این کشور و آن کشور به انتظار فرج بودند این حکام مرتجع خود را از کشورشان اخراج می کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روز 13 آبان خشم ملت ایران بود، افزود: از 37 سال به این طرف خشم ها بیشتر و گسترده تر شده است چون مظلومان در سطح جهان بیشتر شده است. در آن زمان ملت ایران فکر می کرد که آمریکا به او ظلم کرده است الان هم یمن می گوید که آمریکا به آنها ظلم کرده است هر چند بدست آل سعود است.

وی ادامه داد: پشت کشتار مردم بی گناه یمن، آمریکا و صهیونیست خائن است، آنها دارند چنین جنایتی می کنند، این جنایاتی که الان هم نسبت به مظلومان و به خصوص جهان اسلام وجود دارد.

امامی کاشانی اضافه کرد: این خشم الان دیگر جهانی شده است و فقط ایرانی نیست چرا که گستره مظلومان در جهان بیشتر شده که از جمله آن می توان به یمن، عراق، سوریه، افغانستان، بحرین و دیگر نقاط مختلف دنیا اشاره کرد که مسلمانان گرفتار شده اند.

امام جمعه موقت تهران سپس گفت: در ایران به دلیل آنکه رنگ و بوی انتظار فرج و ولایت فقیه به عنوان نایب امام عصر (عج) وجود دارد، این امر باعث ایجاد انسجام و حرکتی در کشور شده است و دشمن هم برای ضربه زدن به این انسجام برنامه ریزی و توطئه می کند و قصد دارند همان بساطی که بر سر مدینه آوردند بر سر جمهوری اسلامی ایران و اسلام بیاورند بنابراین توصیه می کنم که همه جوانان ما حالت انتظار امام زمان (عج) را داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول نماز با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین(ع) اظهار داشت: دوره 34 ساله امامت ایشان با تلاش خلفای اموی برای تهی کردن جامعه اسلامی از ارزش ها و فرهنگ دینی همراه بود.

وی افزود: نقشه خلفای بنی امیه این بود که شهر مدینه را که مرکز تمدن اسلامی به شمار می رفت، از هویت خود تهی کنند و از این رو برای از بین بردن ارزش های اسلامی عیاشی را در بین جوانان آن دیار ترویج دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه این رویه بنی امیه در کتاب های معتبر علمای اهل سنت و شیعه نیز آمده است، گفت: وضع مدینه در آن زمان چنان شد که برخی می گفتند اگر پیامبر اکرم (ص) از قبر بیرون بیاید، دیگر نشانی از آنچه به عنوان دین آورده است، در شهر نمی بیند.

امامی کاشانی ترویج عیاشی در بین جوانان و بکارگیری زنان آوازه خوان در شهر مدینه برای انحراف جوانان را از جمله برنامه های خلفای اموی در عصر امام سجاد(ع) برشمرد و اظهار داشت: هدف آنها این بود که مدینه را از محتوای اسلامی خود خالی کنند و فرهنگی که اسلام با خود آورده بود، یکسره به خاک بسپارند.

وی یادآور شد: در آن زمان حتی خلفای اموی به آخوندهای درباری دستور دادند تا افکار انحرافی را نیز از نظر کلامی در بین مردم ترویج کنند که از جمله می توان به ترویج دیدگاه جبرگرایی در جامعه اسلامی در آن دوران اشاره کرد.

وی افزود: یا اینکه به مردم این گونه القا کردند که خداوند گناهان را به حساب نمی آورد و در روز قیامت همه را می بخشد تا با این شیوه انحراف های بیشتری در دین ایجاد کنند.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه تعداد شاگردان امام سجاد (ع) به حدود 260 نفر می رسید، اظهار داشت: دوره 34 ساله امام سجاد(ع) از سخت ترین دوران های اسلامی بود و آن حضرت با تقیه زندگی می کرد.

امامی کاشانی افزود: با این همه، آن حضرت در برابر این حرکت های ضد اسلامی آنچه در توان داشت برای تبیین اسلام و معارف اسلامی به کار بست که نمونه هایی از آن را در صحیفه سجادیه می بینیم که چگونه در قالب دعا حقوق اجتماعی را به مردم گوشزد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه بنی امیه بعد از حادثه عاشورا می خواست فرهنگ اسلام را تغییر دهد و جامعه را از اسلام تهی کند، خطاب به جوانان تاکید کرد: امروز نیز دنیا همین برنامه را دارد و می خواهد با ترویج فساد و تباهی، جوانان را از درون و هویت اسلامی تهی کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:07آبان1395، کد مطلب: 82284314، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین