پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
امام جمعه موقت تهران گفت: حرکت نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت کشور است و این به معنای پاسدارای از ارزش ها است.

شعارسال: آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، مهم ترین ارزش را تامین امنیت کشور دانست و اظهار داشت: تلاش نیروهای انتظامی و نظامی و همچنین نیروهای مسلح بر همین اساس است و به هین دلیل ایران، کشور امام عصر (عج) است و حرکت نظام به سوی ظهور ایشان است.

وی در ادامه با تشریح جایگاه ولی فقیه در کشور اظهارداشت: یکی از مواردی که برای ما امیدبخش است دارای ولی فقیه هستیم، دیدگاه های ایشان بر اساس موازین اسلام است و آینده نگری دارند.

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از رهبر معظم انقلاب که همواره نسبت به مشکلات نظر و آینده نگری دارند، یادآور شد: در جریان اخیر مساله دخالت در انتخابات و نامزدهای انتخابات نظر مبارک ایشان این بود که اختلاف و تزلزل در جامعه رخ ندهد.

آیت الله امامی کاشانی به دو نامه رهبری به جوانان غرب اشاره کرد و اظهارداشت: ایشان در این دو نامه جهان غرب و جوانان را به مساله تکفیری، تکفیر و گروه هایی که برای انحراف از اسلام بسیج کرده اند و خود را حامی و حافظ اسلام به عنوان حرمین معرفی می کنند اما خائن به اسلام هستند که آن را واژگون نشان دهند، آگاه کردند و جوانان را امید به آینده جوانان را توجه دادند.

وی دربخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم دنیایی است که طبق احادیث پر از ظلم و جور و گرفتاری است و مردم در مشکلات به سر می برند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) افزود: زمانی خواهد آمد که امت اسلام و مسلمانان گرفتار خواهند شد، گرفتار کفر یا گرفتار کسانی که خودشان را مسلمان می دانند و با کفر همراهند و با آنها همکاری می کنند، خواهد شد. آن روزگار مثل همین روزی که ما گرفتار آن هستیم، خواهد شد.

آیت الله امامی کاشانی به این روایت اشاره کرد که «وای بر عرب طاغی و یاغی در آخر الزمان ...» و گفت: این روایت اشاره دارد بر وصف همین امروز که آل سعود و حاکمان عربستان را می بینیم که گروه های تکفیری را در کشورهای اسلامی بسیج می کنند و این مصیبت را بالا برده اند. با سرمایه شان و با طراحی صهیونیست ها به قدرت آمریکا، این مشکل بزرگی است و چه باید کرد. می فرماید در این وقت «به انتظار فرج باشید»، یعنی مایوس نشوید، تسلیم گناه نشوید، نگویید اوضاع چنین است، ما نمی دانیم چه کنیم یا این که خود انسان تسلیم گناه شود.

وی افزود: آن دختر و خانمی که وقتی اوضاع بی بند و باری و بی عفتی را می بیند، بگوید اوضاع چنین است ما تسلیم این اوضاع باید شویم، نه باید به عفت پایدار بود. آن کسی که می بیند افرادی جاه طلبند، فکر کند زمان، زمان جاه طلبی است. آدم نباید تسلیم شود دنیای کفر و گناه را ببیند بگوید دنیا، غرب و اوضاع این است شما چه دارید می گویید و این درست نیست.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: دعا و توجه در همه موارد، توجه به ولی عصر امیدو آور است. در آن دنیای تاریکی که امروزش را خبر داده اند و یکی از چیزهایی که برای ما مایه امید است ولایت فقیه است؛ علاوه بر دلایل علمی از نظر اجتماعی امیدبخش است که یک جامعه ای ولی فقیه دارد بر اساس موازین اسلام فکر می کند آینده نگری می کند در همینجا تشکر و تقدیر دارم از رهبر معظم انقلاب که همواره به این مشکلات نظر دارند.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته مقدس، شهادت، دفاع مقدس و شهادت بر همان راه امام حسین(ع) و توجه به حضرت ولی عصر(عج) بود و این یک واقعیتی است که در دنیا می بینیم .

وی افزود: ما برای شهدای دفاع مقدس، برای شهدای حرم اهل بیت(ع) برای همه از پیشگاه خداوند طلب اعتلای مقام می کنیم. برای پدران، مادران، همسران و فرزندان آنها اجر و صبر مسالت داریم و برای نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی از پیشگاه خدا طلب سلامت و توفیق و خدمت بیشتر به این که هر چه بیشتر کنند، بهتر مورد توجه امام عصر(عج) هستند و از دعای آن امام برخوردارند، می کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم کشور ما و سایر کشورهای اسلامی در سایه اهل بیت (ع) و پیغمبر(ص) در امن و امان باشند و پرچم اسلام هر روز با اقتدار و با شوکت بیشتر برافراشته باشد. امیدوارم پسران و دختران ما به لباس تقوا آراسته باشند و فرزندان ما، دبیرستان ها، دانشگاه ها از گناه و انحراف اجتناب کنند و متوجه به درس و علم و خدمت به کشور باشند که در این صورت سعادتمند خواهند بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 9 مهر 1395، کدمطلب: 82249845 (5586460) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین