پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
در نمایشگاه تجهیزات رزم زمینی چند دستاورد مهم و جدید به نمایش گذاشته شده است که از جمله آنها، نمونه جدید بمب‌های هواپرتاب، نقطه زن و دورایستای «یاسین» بود که به پیشران راکتی مجهز شده است.
شعار سال: در جریان افتتاح نمایشگاه تجهیزات رزم زمینی ساخته شده در سازمان صنایع دفاع، چند دستاورد مهم و جدید در این حوزه به نمایش گذاشته شده است که ازجمله آنها، نمونه جدید بمب‌های هواپرتاب، نقطه زن و دورایستای «یاسین» بود که به پیشران راکتی مجهز شده است.

نام بمب یاسین برای اولین بار در رزمایش فدائیان حریم ولایت-۷ که در حوالی نیمه آبان ۱۳۹۶ و در اصفهان برگزار شد مطرح و سپس در مراسم تحویل ۱۰ فروند جنگنده تهاجمی سوخو-۲۲ به نیروی هوافضای سپاه در روز‌های ابتدایی مرداد ۱۳۹۷، در کنار بمب‌های سقوط آزاد، راکت‌ها و موشک‌های هدایت لیزری بینا، معرفی شد.
 
بمب‌های هواپرتاب، نقطه‌زن و یاسین به پیشران راکتی مجهز شدند

بمب یاسین دارای بال‌های باز شونده از نوع مستطیلی است که بر روی قسمت فوقانی این بمب نصب شده و آن را قادر می‌سازد تا به سمت هدف پروازی دقیق داشته باشد و بواسطه بالک‌های کنترلی مسیر خود را اصلاح کند.

با رونمایی رسمی از بمب یاسین در ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، این بمب به فهرست تسلیحات عملیاتی جنگنده بمب‌افکن‌های ارتش و سپاه افزوده شد.

تجهیز این بمب‌ها به پیشران راکتی موجب افزایش برد آن‌ها شده و احتمالا این امکان را هم می‌دهد که بتوان آن‌ها را از زمین نیز پرتاب کرد.
 
بمب‌های هواپرتاب، نقطه‌زن و یاسین به پیشران راکتی مجهز شدند
 
مشابه این اقدام پیش از این در نمونه‌های خارجی در مورد بمب‌های کم قطر یا SDB مشاهده شده است.

لازم به ذکر است که در این نمایشگاه، یک نمونه بمب با بال‌ها و بالک‌های متفاوت نیز نمایش داده شده که ممکن است نسل جدید بمب یاسین باشد.
 
بمب‌های هواپرتاب، نقطه‌زن و یاسین به پیشران راکتی مجهز شدند


ازجمله دیگر دستاورد‌های این نمایشگاه، انواع گلوله‌های توپ هدایت شونده با مکانیابی جهانی و نیز انواع مجهز به جستجوگر لیزری است.
 
بمب‌های هواپرتاب، نقطه‌زن و یاسین به پیشران راکتی مجهز شدند

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۰۸۲۹۹، www.tasnimnews.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین