پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش بیش از حدمجاز کرایه اسنپ و تپسی افزود: شورای شهر تهران هیچگاه با افزایش هزینه‌های زندگی در شهرتهران به ویژه در شرایط سخت کنونی موافق نبوده است و افزایش کرایه بیش از حد مجاز ناوگان اینترنتی حمل و نقل در تهران بر چه اساسی است.
شعار سال: حجت نظری در دویست و نودو هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: تذکر امروز بنده پیرامون افزایش کرایه ناوگان اینترنتی حمل و نقل مسافر در شهر تهران است که عمدتا از سوی دو شرکت اسنپ و تپسی انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید برابر قانون شهرداری‌ها، تصویب نرخ کرایه نقلیه در شهر بر عهده شورای شهر تهران است. از طرفی دیگر اتحادیه کسب و کار‌های مجازی هم در این خصوص مدعی قیمت‌گذاری برای تاکسی‌های اینترنتی است و وظیفه نظارت بر آن را برعهده دارد.

نظری با یادآوری توافقنامه‌ای که میان شهرداری و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل اینترنتی به امضا رسید گفت: این شرکت‌ها موظف شدند که چنانچه رقم کرایه‌شان از نرخ مصوب تاکسی‌های تلفنی شهر بالاتر بود، آن را به اطلاع مسافر برسانند. متاسفانه در روز‌های اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر کرایه تاکسی‌های اینترنتی در شهر تهران بودیم و این درحالی است که مصوبه شورای شهر تهران، برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی تنها ۳۵ درصد بوده و معلوم نیست که بر چه اساسی این شرکت‌ها کرایه‌های خود در برخی مسیر‌ها را حتی تا بیش از ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد: لذا به سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران و همچنین اتحادیه کسب و کار‌های مجازی تذکر می‌دهم که بر روند قیمت‌گذاری و محاسبه کرایه تاکسی‌های اینترنتی توجه و نظارت کامل داشته باشند و اگر افزایش قیمتی بیش از حد مجاز اعمال شده، حتما نسبت به برخورد با تخلفات و بازگشت دریافتی مازاد به مسافران اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شه تهران با بیان اینکه قاطبه اعضای دوره پنجم شورای شهر تهران با افزایش هزینه‌های زندگی در شهر موافق نبوده و در شرایط فعلی، تمام تلاش ما کاهش فشار‌های اقتصادی وارده به مردم است. در مورد تاکسی‌های اینترنتی نیز لازم است به جای افزایش اینچنینی کرایه خودروها، نسبت به حمایت از رانندگان اقدام شود. چرا که افزایش قیمت‌ها در نهایت منجر به کاهش تعداد مسافران شده و در انتها سود چندانی برای رانندگان نیز درپی نخواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از شورا تهران، تاریخ انتشار:۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۲۱۶۲۱، www.shoratehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین